باشگاه خبرنگاران/ نیازآذری متهم ردیف پنجم پرونده جنجالی اکبر طبری است که پس از دستگیری طبری، به سرعت از کشور متواری شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

۱۸ خرداد ماه اولین جلسه رسیدگی به پرونده اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه و ۲۱ متهم دیگر برگزار شد، دادگاهی جنجالی که مصطفی نیازآذری متهم ردیف پنجم آن است.

نیازآذری فرزند کیومرث متولد سال ۱۳۵۷ در مازندران و پدر او طی سال‌های متوالی رئیس اداره اطلاعات استان مازندران بوده، همچنین پسر عموی او حسین نیازآذری نماینده مردم بابل در دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی بوده است.

نیازآذری پس از دستگیری اکبر طبری به سرعت از کشور متواری شد. اتهام او مشارکت در تشکیل شبکه ارتشاء و پرداخت رشوه به اکبر طبری به میزان ۵ قطعه زمین در بابلسر است.

ویلای لوکس ۱۵ هزار متری برای صدور حکم برائت

بر اساس آنچه گفته شده همکاری نیازآذری و طبری به دی ماه سال ۹۰ باز می‌گردد، زمانی که نیازآذری به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور بازداشت شد، اما پس از دخالت طبری و اعمال نفوذش برای نیازآذری حکم برائت صادر شد، البته علاوه بر نیازآذری با نفوذ طبری برای متهمان دیگر هم حکم برائت صادر شد.

این اعمال نفوذ بدون هیچ هزینه‌ای نبود. نیازآذری در قبال آزادی و تبرئه شدن، ۱۵ هزار متر زمین و سه طبقه ویلای لوکس را در یکی از بهترین نقاط شمال کشور به طبری داد و حتی هزینه ساخت ویلا را هم نیاز آذری پرداخت کرد، ویلایی به ارزش ۴۲۰ میلیارد ریال که برای طبری شد.

این ویلای گران و لوکس در قبال کارسازی برای پرونده‌های نیاز آذری بود و البته طبری هم با اسم مستعار حسینی از این ویلا بهره برد و آن را به نام همسر خود زد.

نیازآذری ۱۰ شرکت صوری در داخل و خارج کشور ایجاد کرد و از طریق فاکتور‌های غیر واقعی پول زیاد و درآمد نامشروع بسیاری را از این راه کسب کرد.

‌ نیاز آذری که هم اکنون از کشور گریخته به گفته برخی از کاربران فضای مجازی در کانادا به سر می‌برد و زندگی بسیار لاکچری را برای خود به وجود آورده است.

خانه ۱۰ میلیون دلاری مفسد اقتصادی کانادایی

بر اساس آنچه که کاربران در فضای مجازی می‌گویند نیازآذری همان جعبه سیاه پرونده طبری است که اکنون در بهترین نقطه ونکوور کانادا خانه‌ای به ارزش ۱۰ میلیون دلار خریداری کرده و کلکسیونی از بهترین موتور و اتومبیل‌ها را در پارکینگ خانه خود جای داده است.

به گفته آنان نیازآذری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار را در سال ۹۰ از کشور خارج کرد و حتی از برخی ثروتمندان کانادایی هم ثروتمند‌تر است، حتی یکبار هواپیمای قطر را اجاره کرد تا خانواده خود را به راحتی به تهران بیاورد. این متهم لاکچری خارج‌نشین که هم اکنون اطلاعات دقیقی از او در دست نیست با اخلال عمده در نظام اقتصادی مواجه بوده و به کمک طبری توانست حکم برائت خود را بگیرد و هم اکنون از کشور خارج شد، اما به گفته پلیس اینترپل برای تمام متهمان فراری پرونده اکبر طبری اعلان قرمز صادر شده است و باید دید که چه زمانی به کشور مسترد می‌شود که در دادگاه از اتهامات خود دفاع کند.