فارس/ رئیس منطقه کردستان عراق و وزیر خارجه ایران طی نشست خبری، بر تقویت روابط بین تهران و اربیل تأکید کردند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر امور خارجه ایران و رئیس منطقه کردستان عراق  شامگاه یکشنبه طی نشست خبری در مورد تحولات و اوضاع عراق و منطقه گفت‌وگو و رایزنی کردند.

به گزارش شبکه «روودآو» عراق، «نیچروان بارزانی» طی این نشست گفت که با ظریف در مورد پیامدهای گسترش بیماری کووید۱۹ در همه جوانب زندگی گفت‌وگو کرده است.

رئیس منطقه کردستان عراق با بیان اینکه اربیل به روابط با همسایگان خود اهمیت زیادی قائل است، اظهار داشت که «ایران همسایه مهم برای عراق و اقلیم کردستان است. ما هرگز حمایت‌های ایران را فراموش نخواهیم کرد».

محمد جواد ظریف که صبح یکشنبه راهی عراق شد و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد، به نوبه خود در این نشست خبری اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران، از ایفای نقش مهم منطقه کردستان عراق در این کشور استقبال می‌کند.

او با بیان اینکه تهران و اربیل روابط محکمی و دوستانه‌ای با هم دارند، گفت که ایران همواره به دنبال توسعه و تقویت روابط خود با منطقه کردستان عراق است.

وزیر خارجه ایران افزود: «توسعه روابط ما با عراق به رغم شیوع کرونا ادامه داشته و این مسئله بر روابط تأثیری نداشته و گذرگاه‌های مرزی بین ما باز است».

ظریف گفت عراق با همه اقشارش و به عنوان همسایه، برای ایران از اهمیت بالایی برخوردار است و تهران به دنبال تقویت روابط دوستانه خود با این کشور است.