حقیقتی که معلوم نیست چرا اصلاح‌طلبان و خبرنگاران چپ آنرا به مردم نمی‌گویند!؟

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کانال تلگرامی امتداد، وابسته به اصلاح‌طلبان اخیراً در گزارشی پیرامون تجمع محدود بهبهان، نوشته است:


"در همین راستا مشاهدات عینی و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از حضور پررنگ نیروهای انتظامی و امنیتی در شهرهای تهران، کرج و... حکایت دارد که می‌تواند، نشانی باشد از احتمال برگزاری تجمعات اعتراضی. با این حال آنچه این میان همواره باید مورد توجه مسوولان و نهادهای امنیتی قرارگیرد، تاکید مسوولان عالیرتبه جمهوری اسلامی، از انتخابی گرفته تا انتصابی، بر حق مردم برای برگزاری تجمعات اعتراضی و اعلام نارضایتی خود از وضع موجود است. حقی که برای احقاق آن به خویشتنداری نهادهای امنیتی و سعه ‌صدر نهادهای قضایی و البته جلوگیری از تشدید جو امنیتی نیاز است که در غیر این صورت به خودی خود می‌تواند به تشدید نارضایتی‌ها بینجامد. "

*ما برای بار چندم این هشدار را مطرح می‌کنیم که وقتی کسی از اعتراض و اغتشاش حرف می‌زند اما آنرا تقبیح نمی‌کند به این معنیست که در حال تشویق اعتراض خیابانی و دمیدن بر اغتشاش است.

و این مقوله اگر مورد توجه خواص و چشمان ناظر جامعه نباشد یقینا به تکرار آبان ۹۸ و تحقق پیش‌بینی یا شاید آرزوی کسانی مثل مصطفی تاجزاده منجر می‌شود.

در بحث ادعای امتداد مبنی بر تأکید مسئولان عالیرتبه بر حق برگزاری تجمعات اعتراضی! باید دانست که صرفا اصلاح‌طلبان تندروی شورای شهر تهران و شخصی که برادر او در کادر منافقین فعالیت می‌کند چنین درخواست‌های تندی داشته‌اند و قاطبه مسئولان خدوم کشور اتفاقا بر رعایت قانون تأکید کرده‌اند.

به این معنی که برای هر کاری نیاز به اخذ مجوز است و کسانی که بر رفتارهای بی‌مجوّز تأکید دارند در واقع همان اشرار و گرگ‌هایی هستند که لباس میش پوشیده‌اند.

در این باره می‌توان به صحبت‌های سخنگوی وزارت کشور در آذرماه ۹۸ نیز اشاره کرد که در تأکید بر همراهی وزارت کشور با تجمعات دارای مجوّز گفته بود: در یک سال گذشته ۳۳۱ تجمع و راهپیمایی با استفاده از سازوکار قانونی در سراسر کشور برگزار شده است.

سامانی تصریح کرده بود: حق تجمعات قانونی علاوه بر قانون اساسی در منشور حقوق شهروندی نیز مورد تاکید قرار گرفته و در این راستا پیشنهاد وزارت کشور در سال ۱۳۹۷ به تصویب هیات وزیران رسیده و کماکان لازم‌الاجرا است. 

در همین حال بایستی به این نکته هم اشاره کرد که در شرایط فعلی، هر تجمعی ولو مجوّز دار؛ نه تنها راه حل هیچ مشکلی نیست بلکه موجب حادّ شدن مشکلات خواهد بود.

حقیقتی که معلوم نیست چرا اصلاح‌طلبان و خبرنگاران چپ آنرا به مردم نمی‌گویند!؟

برخی معتقدند این نگفتن و این تقلّا برای پنهان کردن راه حل "صندوق رأی" از چشم مردم توسط اصلاح‌طلبان و سربازان رسانه‌ای آنها صرفاً برای اینست که آرزوی ستاد اصلاحات و هسته سخت این جریان خاص سیاسی مبنی بر ایجاد "فتنه اقتصادی" و به راه افتادن جوی خون در خیابان‌ها محقق شود و آقایان در تقلایی برنامه‌ریزی شده وارد میدان یکسره کردن کار نظام اسلامی به بهانه مشکلات اقتصادی -قابل حلّی که خودشان پدید آورده‌اند- بشوند.