کلانشهر تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران، جزو پرجمعیت‌ترین شهرهای کشورمان است که بزرگترین مراکز و ادارات خدمت‌رسان در این شهر واقع شده‌اند، همین امر سبب شده است تا از سراسر کشور، هر روزه مسافران زیادی به این شهر بیایند یا آن را ترک کنند. در همین راستا پایانه‌های مسافربری زیادی در این شهر وجود دارند تا کار حمل و نقل و مسافرت زمینی را برای شما امکان‌پذیر کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اتوبوس تهران خرم آباد

یکی از پایانه‌های مسافربری تهران، پایانه بیهقی مشهور به ترمینال آرژانتین است. پایانه مسافربری بیهقی تهران در سال ۱۳۷۰ در شرق میدان آرژانتین تاسیس شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت؛ به همین‌ خاطر به آن ترمینال آرژانتین هم می‌گویند. این پایانه در مساحتی حدود ۱۳.۵هکتار با ظرفیت ۲۰۰۰ سلول اتومبیل، همه روزه آماده خدمات رسانی به مسافران و مشتریان خود است. شرکت‌های مسافربری سیر و سفر اولین گزینه‌های مستقر در این پایانه بودند که بعد از آن هم دفتر فروش نمایندگی تعاونی‌های ۱۷‌گانه و همچنین شرکت مسافربری همسفر به آن اضافه شدند. ترمینال بیهقی یا آرژانتین دسترسی آسانی به مرکز شهر دارد همچنین شما می‌توانید برای تهیه بلیط اتوبوس تهران خرم آباد و بلیط اتوبوس خرم آباد تهران به سایت علی بابا مراجعه کنید تا با بهترین قیمت بلیط مورد نظرتان را خریداری کنید.

 

امکانات رفاهی ترمینال بیهقی (آرژانتین)

در بین ترمینال‌های موجود در شهر تهران، بسته به مقصد موردنظر، باید به  مناسب‌ترین ترمینال مراجعه شود. اگر مقصد موردنظر شما، نزدیک به ترمینال بیهقی است، در این مطلب سعی کرده‌ایم تا به‌صورت مختصر، امکانات این ترمینال را به شما معرفی کنیم. امکانات رفاهی ترمینال بیهقی شامل مسجد، اتوماسیون حمل بار، رستوران، خانه سلامت، خشکشویی، فروشگاه شهروند، سوپرمارکت، کافی‌شاپ، خوابگاه مجهز رانندگان، دفتر نمایندگی تاکسیرانی تهران، نمایندگی وزارت راه و ترابری، فروشگاه مواد غذایی سرد و گرم، دستگاه‌های خودپرداز، اتاق مادر و کودک، تلفن‌های همگانی، کتابخانه، مرکز معاینه فنی، پیک بادپا، سفره‌خانه سنتی، رمپ ویژه معلولان، ویلچر برای استفاده معلولان، دستگاه‌های آبسردکن، پارکینگ، پارک کودک، دفاتر خدمات بیمه، سالن انتظار مسافر، نیمکت‌های سایبان‌دار، کارواش و مکانیکی است.

 

 

نحوه تهیه بلیط ترمینال بیهقی (آرژانتین)

خوشبختانه با فراگیر شدن استفاده از اینترنت، بسترهای لازم جهت دریافت آنلاین خدمات ترمینال‌های مسافربری نیز ایجاد شده است. در واقع شما می‌توانید بدون مراجعه به پایانه‌های مسافری یا شرکت‌های اتوبوسرانی، بلیط مورد نظر خود را از طریق سایت‌های معتبر فروش بلیط اتوبوس مانند وب سایت علی بابا تهیه کنید. با استفاده از این روش، حتی امکان انتخاب صندلی اتوبوس نیز میسر است. دیگر مزیت خرید آنلاین بلیط اتوبوس، آن است که اگر به هر دلیلی سفر شما کنسل شد یا از سفر با اتوبوس منصرف شدید، به‌راحتی می‌توانید برای استرداد بلیط خود در هر زمانی اقدام کنید. بنابراین شما به‌راحتی می‌توانید جهت تهیه بلیط اتوبوس تهران خرم آباد یا هر مقصد دیگری، از طریق سایت و به صورت آنلاین اقدام نمایید.

برای تهیه بلیط مسیر تهران ـ خرم‌آباد، فقط کافیست نام این دو شهر را در سایت‌های فروش بلیط وارد کنید، آن‌گاه لیستی از اتوبوس‌های مختلف برای شما نمایش داده می‌شود که هریک در ساعت خاصی به طرف مقصد موردنظرتان حرکت می‌کنند. شما می‌توانید حتی قیمت اتوبوس‌ها را نیز با هم مقایسه کنید و مناسب‌ترین و به‌صرفه‌ترین آن‌ها را جهت تهیه بلیط انتخاب کنید. برای پرداخت هزینه بلیط هم به درگاه‌ آنلاین پرداخت بانکی منتقل می‌شوید و بعد از پرداخت موفق هزینه، می‌توانید تصویر بلیط یا بلیط‌های خود را مشاهده کرده و سپس آن را دانلود یا چاپ کنید.

 

نحوه استرداد بلیط اتوبوس ترمینال آرژانتین

 

همانطور که اشاره کردیم، لغو یا استرداد بلیط اتوبوس کار راحتی است. البته اگر این استرداد به صورت، اینترنتی انجام شود، راحت‌تر هم می‌شود. پس اگر شما به هر دلیلی خواستار لغو بلیط اتوبوس‌تان هستید، می‌توانید به وب سایت علی بابا مراجعه کنید و با کلیک بر روی گزینه استرداد یا لغو بلیط، مراجل لازم را برای کنسل کردن بلیط یا بلیط‌هایتان طی کنید. اگر درخواست استرداد شما تا یک ساعت قبل از حرکت اتوبوس داده شود، با کسر ۱۰ درصد هزینه بلیط، مابقی به حساب شما برگردانده می‌شود. در غیر این‌صورت، اگر کمتر از یک ساعت به حرکت اتوبوس باقی مانده باشد یا کلا اتوبوس حرکت کرده باشد، استرداد بلیط شما شامل جریمه ۵۰ درصدی خواهد شد. این قانون برای تمام شرکت‌های اتوبوسرانی و در تمام پایانه‌های مسافربری به همین شیوه انجام می‌گیرد و مختص شرکت یا پایانه خاصی نیست.

 

مسیرهای خروجی ترمینال بیهقی (آرژانتین)

مسیرهای ترمینال بیهقی یا آرژانتین به مقاصد داخل کشور و خارج کشوری به شرح زیر است:

مسیرهای داخلی:  اراک، ارومیه، اصفهان، اهواز، بابلسر، بروجرد، بوشهر، تبریز، چالوس، خرم‌آباد، رشت، ساری، سنندج، شاهرود، شبستر، شهرکرد، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان، یزد، گنبد کاووس و کلاچای

مسیرهای خارجی:  ترکیه، عراق، ارمنستان و ....

 

سایر مزایای مراجعه به ترمینال آرژانتین

میدان آرژانتین در مرکز شهر تهران واقع شده است. با توجه به اینکه ترمینال بیهقی در نزدیکی این میدان قرار دارد، امکان دسترسی به این ترمینال از طریق تمام وسایل حمل و نقل عمومی، نظیر بی‌آرتی (BRT)، خط‌های واحد، مترو، تاکسی، موتورسیکلت و .... امکان‌پذیر است. شما می‌توانید 24 ساعت قبل از حرکت، چمدان‌ها و وسایل خود را به انبار پایانه مسافربری بیهقی بسپارید. این پایانه وسایل شما را به صورت رایگان در انبار خود نگه‌می‌دارد. قرار دادن وسایل یک روز قبل از حرکت در انبار ترمینال، یک مزیت کلی دارد؛ با توجه به ترافیک سنگین شهر تهران،  اگر شما یک روز قبل چمدان هایتان را در ترمینال گذاشته باشید، روز حرکت اتوبوس، به راحتی می‌توانید خود را با هر وسیله‌ای به‌موقع به ترمینال برسانید؛ اما اگر در روز حرکت اتوبوس‌تان، کلی وسایل هم به همراه داشته باشید، امکان دارد به‌موقع نتوانید خود را به ترمینال رسانده و اتوبوس را از دست بدهید. پیشنهاد ما این است که اگر بلیط اتوبوس تهران خرم آباد یا هر مقصد دیگر مثل بلیط اتوبوس تهران مشهد تحت پوشش ترمینال بیهقی را تهیه کرده‌اید، یک روز قبل از حرکت، وسایل‌تان را به انبار آن بسپارید تا در سریع‌ترین زمان به کمک مترو به پایانه برسید.