این بازی موش و گربه اصلاح طلبان بیشتر به ضرر خود آنها تمام خواهد شد زیرا با از دست دادن جایگاه اجتماعی و نیز کنار زدن چهره های به نسبت موجه خود، دیگری چیزی برای ارایه در چنته نخواهند داشت و انتخابات ریاست جمهوری آینده برای آنان چون کابوسی تلخ بی سرانجام به پایان خواهد رسید.

بازی عجیب اصلاح طلبان با جهانگیری
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش فردا، در روزهایی که قاطبه مردم و مسئولان کشور درگیر موضوعات اقتصادی و تبعات تورم بالا و وضعیت معیشت نابه سامان کشور هستند، نحله های فکری اصلاح طلبان بنا را بر جریان سازی خبری در مورد انتخابات ریاست جمهوری سال آینده کرده و با رمزگشایی از دلایل از دست رفتن جایگاه اجتماعی و سیاسی در کشور تلاش دارند تا با پیش دستی، از حالا فضای کشور را انتخاباتی نمایند.

این اتفاق از جنبه های مختلف قابل بررسی است که شاید یکی از مهم ترین آنها پوشش ناکارآمدی هایی است که در سایه سیاستگذاری های جریان اصلاحات در اداره امور کشور و نیز تبیین شاخص ها و کارکردهای این طیف سیاسی در کشور دیده می شود.

در طول یک ماه گذشته کم نبوده گفت و گوهای رسانه ای از سوی منتسبان به این جریان که هرکدام از منظر خود سعی دارند تا با بازسازی ظاهری تشکیلاتی و هم نوایی با مشکلات موجود در کشور، افکار عمومی را باردیگر فریب داده و خود را به عنوان منجی رفع مشکلات مردم معرفی نمایند.

از سوی دیگر این تلاش بر این مبنای فکری صورت می گیرد که اقدامات مجلس یازدهم که در گام نخست به دنبال حل مشکلات اقتصادی کشور براساس وظایف ذاتی این نهاد است زیر سوال رفته و دغدغه های معیشتی مردم به دغدغه های سیاسی تبدیل شوند و به نوعی مردم را با تکرار بازی های سیاسی خسته نمایند.

اما این جریان سازی رسانه ای روی دیگری هم دارد و آن دعوا و ستیزی است که در درون این جناح برای قدرت گرفتن دوباره در کشور روی داده و رسیدن به این هدف را تنها در راهیابی به ساختمان پاستور در سال 1400 می بینند.

بااینکه عقلای اصلاح طلب تلاش دارند تا دستشان برای آینده رو نشده و کاندیدای آنها برای انتخابات ریاست جمهوری تا لحظات آخر شناخته نشود اما خبرهای رسیده از لابلای دعواهای سیاسی آنها نشان می دهد که اسحاق جهانگیری که زخم خورده دولت دوازدهم است و محمود واعظی که این روزها در حیاط دولت همه کاره شده گزینه های اصلی این گروه برای حضور در انتخابات هستند. هرچند نام هایی مثل صفایی فراهان و محمد خاتمی و مصطفی و معین و چندین نفر دیگر نیز به گوش می رسد اما داشتن سبقه سیاسی بالا و دارا بودن عنوان رجل سیاسی به نظر می رسد بر قامت افرادی که نام برده شد چندان برازنده نیست و اسحاق و محمود از حالا دعوا را برای راهیابی به دولت آغاز کرده اند.

در این میان صحبت های علی صوفی دبیر کل حزب پیشروی اصلاحات در پایگاه خبری نامه نیوز پرده ای تازه از این ماجرا را عیان کرد و وی به صراحت از کاندیداتوری اسحاق جهانگیری برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری گفت. گرچه این فعال اصلاح طلب در ادامه سخنانش را تکذیب کرد و عنوان نمود در محتوای مصاحبه هرگز نگفته که جهانگیری نامزد انتخابات می شود اما نامه نیوز با پخش فایل صوتی این گفت و گو صحت این گفتار را ثابت کرد.

حالا دیگر دم خروش بالا زده و شتر سواری دولادولا معنی ندارد. جهانگیری که برای دولت روحانی سنگ تمام گذاشته بود گویا تاریخ مصرفش برای دولت تمام شده و حالا در بی رمق ترین سپهر سیاسی خود قرار دارد. در بازی جدید اصلاح طلبان جایی برای جهانگیری دیده نشده و او خود حالا برای احیای جایگاه سیاسی خود دست به کار شده و قصد دارد تا در قامت ریاست جمهوری در عرصه سیاسی کشور ادامه فعالیت دهد. این بازی خوردن جهانگیری از منظری دیگر هم قابل تامل است. او در تیم روحانی به عنوان عضو حزب کارگزاران سازندگی سبقه ای اصلاح طلبانه داشته و خود نیز پیشینه حضور در دولت اصلاحات را در کارنامه دارد، اما اینکه اصلاح طلبان برای او در این قامت لباسی خواهند دوخت موضوعی است که هنوز مشخص نیست. شاید یکبار دیگر یازی تکراری کاندیدای پوششی با جهانگیری تکرار شود اما به نظر می رسد آقای معاون اول دیگر در این بازی قرار نخواهد گرفت و خود سناریوی تازه ای را برروی خواهد برد.

و دست آخر اینکه این بازی موش و گربه اصلاح طلبان بیشتر به ضرر خود آنها تمام خواهد شد زیرا با از دست دادن جایگاه اجتماعی و نیز کنار زدن چهره های به نسبت موجه خود، دیگری چیزی برای ارایه در چنته نخواهند داشت و انتخابات ریاست جمهوری آینده برای آنان چون کابوسی تلخ بی سرانجام به پایان خواهد رسید.