مسئول گروه ویژه اقدام علیه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا دیروز در یک سفر کار به تونس رفت و با مسئولان این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از اسپوتنیک، «برایان هوک» مشاور سیاسی مایک پامپئو و مسئول گروه ویژه اقدام علیه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا، دیروز جمعه در یک سفر کاری راهی تونس شد.

وزارت خارجه تونس اعلام کرد که برایان هوک در این سفر به بررسی روابط تونس و آمریکا و راه های حمایت و گسترش آن و مسایل منطقه ای و بین المللی مورد اهتمام مشترک پرداخت.

در بیانیه وزارت خارجه تونس آمده است: هوک در دیدار با مسئولان تونسی بر ضرورت توقف دخالت های خارجی در امور لیبی و ایجاد راه حل برای حل سیاسی کشمکش و درگیری تاکید کرد.

وزارتخانه مزبور افزود: در این دیدارها همچنین بر اهمیت ادامه همکاری و رایزنی در شورای امنیت درباره مسایل مطرح شده بر اساس دستور کار مشخص تاکید شد.

«برایان هوک» مشاور سیاسی مایک پامپئو و مسئول گروه ویژه اقدام علیه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا بر ادامه حمایت های واشنگتن از تونس تاکید کرد.

سفر روز جمعه هوک به تونس در حالی صورت می گیرد که «قیس سعید» رئیس جمهور تونس، وزیر خارجه این کشور را به دلیل اختلافات بر سر پرونده لیبی برکنار کرد.