فارس/ دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی در قاهره با اشاره به اقدام اخیر جنگنده‌های آمریکایی با بیان اینکه دولتی که روزی یک ابرقدرت بود، اکنون دست به «راهزنی هوایی» علیه هواپیمای مسافربری می‌زند. اعلام کرد: شاهد سقوط همزمان اخلاقی و بین‌المللی آمریکا هستیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در پی اقدام اخیر جنگنده‌های آمریکا به هواپیمای ایرانی، دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره امروز (شنبه) در صفحه توئیترش اعلام کرد: «جنگنده‌های آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران تعرض کردند. دولتی که روزی یک ابرقدرت بود، اکنون دست به «راهزنی هوایی»  علیه هواپیمای مسافربری می‌زند.»

در این توئیت آمده است: «شاهد سقوط همزمان اخلاقی و بین‌المللی آمریکا هستیم.»

شامگاه پنجشنبه دو جنگنده آمریکایی برای پرواز ۱۱۵۲  خطوط هوایی ایران از مبدأ تهران به مقصد بیروت، مزاحمت ایجاد کردند. خلبان هواپیمای ایرانی نیز مجبور شد ارتفاع هواپیما را به صورت ناگهانی کاهش دهد که این مسئله باعث زخمی شدن شماری از سرنشینان این هواپیما شده است.

به گزارش فارس، «سید عباس موسوی»، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز روز گذشته با توجه به قبول مسئولیت ایجاد خطر برای هواپیمای خطوط هوایی ماهان از سوی سخنگوی سازمان تروریستی سنتکام آمریکا، این اقدام ماجراجویانه و خطرناک را به شدت محکوم کرد و آن را ناقض حقوق بین‌الملل هوانوردی و مخل صلح و امنیت منطقه خواند.