دارویی که به بهبود بیماران کرونایی کمک می‌کند

داروی آناکینرا بر روی کرونا جواب داد+جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نتایج یک تحقیق جدید که به تازگی صورت گرفته حاکی از آن است، مصرف داروی آناکینرا به بهبود حال بیماران مبتلا به کرونا منجر می‌شود.
​به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، نتایج یک تحقیق جدید که به تازگی صورت گرفته حاکی از آن است، مصرف داروی آناکینرا به بهبود حال بیمارن مبتلا به کرونا منجر می‌شود. 
آناکینرا  با نام تجاری «کینرت» نام دارویی ضد التهابی است که در درمان روماتیسم مفصلی به‌کار می‌رود؛ در بیمارانی که با این دارو درمان می‌شوند، به‌هیچ‌وجه نباید واکسن‌های حاوی ویروس زنده تزریق شود.
براساس این مطالعه که در ۲۲ بیمار مبتلا  به کرونا صورت گرفته، بیماران تحت درمان با داروی ضد التهابی آناکینرا علاوه بر درمان استاندارد، بهبود بالینی قابل توجهی را پشت سر گذاشته‌اند.
طبق این پژوهش که توسط آکادمی ملی علوم صورت گرفته، داروی آناکینرا توانسته بیماران مبتلا به کرونا که از سندرم تنفسی کروناویروس رنج می‌برند، درمان کند.

  • qnNihxBu7IcD

بیماران تحت معالجه با این دارو، با کاهش کمتر اکسیژن خون مواجه بوده‌اند و روزهای کمتری را وابسته به دستگاه ونتیلاتور گذرانده‌‌‌اند؛ ضمن اینکه تب آنها به سرعت کاهش پیدا کرده است.
این مطالعه پیشنهاد داده که درمان زود هنگام با آناکینرا  می‌تواند در درمان نارسایی تنفسی در بیماران مبتلا به COVID-۱۹ مؤثر باشد.