لوبیا و عدس هم خوراک اغنیا شد/ گرانی 42 درصدی تخم مرغ در یک ماه

اقلام خوراکی خانوار لحظه ای گران می شود؛عدس و لوبیا هم غذای ثروتمندان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رشد سریالی سبد معیشت خانوار کار را به جایی رسانده که پس از مرغ و تخم مرغ که گرانی حدود 40 درصدی را در یک ماه ثبت کردند، لوبیا چیتی و عدس هم با گرانی حداقل 8 هزار تومانی خوراک اغنیا شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، متوسط قیمت اقلام خوراکی که سبد معیشت خانوار را تشکیل می‌دهد هر روز در حال گرانتر شدن است و گزارش مرکز آمار نیز آن را تایید می‌کند.

طبق این گزارش، متوسط قیمت مرغ ماشینی در تیرماه (قیمت هر کیلوگرم در فرودین 99 بالغ بر 11600 تومان) نسبت به ماه قبل یعنی خرداد 39.2 درصد و تخم مرغ نیز در این مدت 41.8 درصد افزایش دارد.

برنج خارجی در یک ماه 18.2 درصد گران شد. این قیمت‌های در حالی به ثبت رسیده که مسئولان معتقدند برای تامین خوراک مردم ارز دولتی می‌دهند و همه چیز تحت کنترل است.

SuC2DyY21USK

در ادامه سریال گرانی سبد معیشت خانوار عدس و لوبیا چیتی نیز به جمع خوراک اغنیا پیوستند. به طوری که از اول سال 99 لوبیا چیتی (یک کیلوگرم 27 هزار تومان) حدود 9 هزار تومان و عدس (یک کیلوگرم22700 تومان) بیش از 8 هزار تومان در این مدت گران شده است.

چای یکی از اقلام مورد نیاز همه خانوارها قلمداد می‌شود که در حال حاضر هر بسته 500 گرمی آن به طور متوسط با رشد 3.2 درصدی به 63800 تومان فروخته می‌شود.