اکرمی در پاسخ به این که حاکمیت، دولت، مجلس و سایر نهاد‌ها و مجموعه‌های مسئول در شرایط سخت اقتصادی فعلی کشور چه باید بکنند، خاطرنشان کرد: در این برهه حساس، باید دغدغه و نگرانی همه نهاد‌ها، حل مشکلات مردم باشد؛ از این روی، اگر رویه‌ای جز این در دستور کار مسئولان باشد، جای سوال است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عضو جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به شرایط نامساعد اقتصادی مردم ـ که معیشت مردم به ویژه قشرهای آسیب پذیر را هدف قرار داده است ـ گفت: اگر مسئولان به فکر حل مشکل مردم نباشند، باید شاهد بی اعتمادی ملت به حاکمیت، دولت و مسئولان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید «رضا اکرمی» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تابناک، با انتقاد از رویه در پیش گرفته شده در مجلس یازدهم، اظهار کرد: آنچه به ذهن بنده است و در شرایط فعلی به نظرم باید مدنظر دوستان در نهاد‌های اجرایی، قانونگذاری و نظارتی قرار گیرد، این است که ما در یک کشتی قرار داریم که باید آن را از اقیانوس متلاطم عبور دهیم.

مسئولی که در قبال مردم بی‌تفاوت باشد، شرعا و قانونا باید جواب پس بدهد

وی افزود: هرکسی نسبت به مسائل و مشکلاتی که امروز در کشور وجود دارد، بی تفاوت باشد و این بی مسئولیتی و بی تفاوتی، سبب ضربه زدن به مردم شود، بداند که شرعا و قانونا در قبال مردم مسئول است و باید جواب پس بدهد.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: بعد از فرمایش های مقام معظم رهبری درباره رویکرد‌هایی که باید در مجلس یازدهم لحاظ شود، بدون شک انتظار است نمایندگان در عملکرد‌ها و اظهارنظر‌های خود تجدیدنظر جدی کنند و با تصمیم‌گیری و وضع قوانین درست و منطقی در جهت بهبود وضعیت فعلی کشور با همراهی دولت وارد عمل شوند.

دامن زدن به اختلافات یعنی تحقق نقشه دشمن

اکرمی به انتقاد از برخی اختلاف نظر‌ها در کشور، خاطرنشان کرد: وضعیت امروز ایران در داخل و خارج کشور، به شکلی نیست که به اختلاف نظر‌های داخلی دامن بزنیم؛ از این روی، بهتر دوستان در مسیر تحقق نقشه‌های دشمن حرکت نکنند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بالایی از نظر طبیعی و غیر طبیعی در کشور ما وجود دارد، تاکید کرد: ما به پشتوانه ملت انقلابی بدون شک و با تکیه بر اقتصاد داخلی و کاهش وابستگی به درآمد‌های نفتی، می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم؛ اما تحقق این مهم نیازمند خرد جمعی است.

استیضاح رئیس‌جمهور، جز شادی دشمن عایدی نداشت

این نماینده سابق مجلس با بیان برخی توصیه‌ها به پارلمان نشینان دوره یازدهم، گفت: دوستان بدانند طرح مسائل حاشیه‌ای چون استیضاح رئیس‌جمهور در مقطع فعلی، جز شاد کردن دشمن هیچ عایدی برای کشور ندارد.

وی به وضعیت بغرنج برخی قشرهای کم توان جامعه به دلیل وجود مشکلات اقتصادی فراوان در کشور اشاره و یادآوری کرد: مردم بار مشکلات اقتصادی بسیار سختی را تحمل می‌کنند و بدون شک از اینکه مسئولان به جای حل دغدغه‌های آن‌ها به مسائل فرعی می‌پردازند، گله دارند.

مشکلات حل نشود، فاجعه برای کشور پیش می‌آید

اکرمی در پاسخ به این که حاکمیت، دولت، مجلس و سایر نهاد‌ها و مجموعه‌های مسئول در شرایط سخت اقتصادی فعلی کشور چه باید بکنند، خاطرنشان کرد: در این برهه حساس، باید دغدغه و نگرانی همه نهاد‌ها، حل مشکلات مردم باشد؛ از این روی، اگر رویه‌ای جز این در دستور کار مسئولان باشد، جای سوال است.

وی در عین حال تصریح کرد: همه نهاد‌ها باید دست به دست هم دهند و جلوی تخلفات را بگیرند تا فشاری که امروز بر دوش مردم سنگینی می‌کند، حل شود، چون اگر این مهم محقق نشود، به زودی باید شاهد عدم اعتماد مردم به حاکمیت، دولت و مسئولان باشیم که این رویکرد، فاجعه‌ای بزرگ برای جمهوری اسلامی است.