یک سناتور جمهوری خواه آمریکا با تاکید بر اینکه ایرانی‌ها و چینی‌ها دونالد ترامپ را دوست ندارند، گفت که پکن و طهران به دنبال اخلال در روند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ هستند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سی‌ان‌ان، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری خواه آمریکا دو کشور ایران و چین را به دخالت در روند انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده متهم کرد.

وی گفت که ایرانی‌ها و چینی‌ها از ترامپ تنفر دارند، لذا سعی دارند در روند انتخابات ریاست جمهور آمریکا اخلال ایجاد کنند.

همزمان، دستگاه اطلاعاتی آمریکا در بیانیه‌ای چین، روسیه و ایران را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر متهم کرده است.

 در ادامه این بیانیه آمده است: ارزیابی ما این است که چین ترامپ را فردی غیرقابل پیش‌بینی می‎داند و به همین دلیل ترجیح می‌دهد او در انتخابات پیروز نشود.

دستگاه اطلاعاتی آمریکا همچنین ایران را به تلاش برای تاثیرگذاری روی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرد و افزود: ایران به دنبال تضعیف نهادهای دموکراتیک آمریکا و دونالد ترامپ است.

دستگاه مزبور درباره تلاش ادعایی روسیه برای دخالت در انتخابات آمریکا گفته که روسیه سعی در ضربه زدن به جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات دارد، لذا «اطلاعاتی گمراه کننده» درباره او منتشر می‎کند.