علی رغم تاکید روسای قوای قضائیه و مقننه بر حذف تعهد دولت به بازخرید اوراق سلف موازی نفتی از طرح پیش فروش نفت، همچنان مشخص نیست دولت حاضر به حذف این موضوع از طرح مذکور خواهد شد یا خیر؟

آیا روحانی شروط رئیسی و قالیباف را در اجرای طرح پیش فروش نفت رعایت می کند؟+ویدئو
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اخیرا دولت طرح فروش پیش فروش نفت با استفاده از اوراق سلف موازی نفتی را به شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ارائه کرده است.

مقامات ارشد دولتی اعتقاد دارند با اجرای این طرح، گشایشی در اقتصاد رخ خواهد داد. با این وجود، بسیاری از کارشناسان و مراکز پژوهشی معتقدند اجرای طرح دولت روحانی برای پیش فروش نفت به علت متعهد کردن دولت آینده در بازخرید اوراق سلف موازی نفتی با توجه به نرخ نفت و دلار در آن زمان، هزینه سرسام آوری را به دولت و کشور تحمیل خواهد کرد.

به همین دلیل، روسای قوای قضائیه و مقننه در جلسه دوشنبه هفته قبل شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا (۲۰ مرداد)، تایید این طرح دولت را مشروط به اصلاح آن بخصوص حذف تعهد دولت برای بازخرید اوراق کردند.

با این وجود، اظهارات حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه روز چهارشنبه ۲۲ مرداد هیئت دولت نشان می‌دهد دولت علاقه چندانی به انجام این اصلاحات ندارد. حال باید دید روحانی حاضر می‌شود طرح پیش فروش نفت با استفاده از اوراق سلف موازی نفتی را با توجه به شروط سران قوای قضائیه و مقننه اجرا کند یا خیر؟

ویدئویی درباره این موضوع در ادامه آمده است: