در دنیای صنعت هواپیماسازی چندین شرکت در حال فعالیت می باشند که مهم ترین آن ها که قسمت اعظم بازار را نیز در دست دارند دو شرکت هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس می باشند. این دو شرکت در رقابت شدیدی با یکدیگر در حال ساخت و ارائه بهترین هواپیماها باری، مسافری و ... به ایرلاین های سراسر جهان می باشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

میزان فروش بلیط هواپیما یک ایرلاین تا حدودی به نوع هواپیما های موجود در ناوگان هوایی اش و سن هر هواپیما بستگی دارد.

در دنیای صنعت هواپیماسازی چندین شرکت در حال فعالیت می باشند که مهم ترین آن ها که قسمت اعظم بازار را نیز در دست دارند دو شرکت هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس می باشند.

این دو شرکت در رقابت شدیدی با یکدیگر در حال ساخت و ارائه بهترین هواپیماها باری، مسافری و ... به ایرلاین های سراسر جهان می باشد.

اما سوالی که برای اکثر مسافران به وجود می آید این است که کدام یک از این شرکت های هواپیمایی، هواپیماهای امن تر و بهترین می سازند و هر ایرلاین چه هواپیماهایی در ناوگان هوایی خود دارد.

در هنگام خرید بلیط هواپیما نمی توانید متوجه شوید که ایرلاین از کدام هواپیمای خود در مسیری که شما بلیط خریداری کرده اید استفاده می کند. اما می توانید با مراجعه به لیست ناوگان و همچنین سوابق فعالیت آن از تمام اطلاعات مطلع شوید.

خوب است بدانید که این دو شرکت هواپیمایی هر دو بسیار موفق بوده و تاکنون شاهکارها و حوادث بسیاری داشته اند که در ادامه به بررسی هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت.

32

 

معرفی بوئینگ

بوئینگ یک شرکت هواپیماسازی آمریکایی می باشد که فعالیت خود را از سال 1916 میلادی در شهر سیاتل آمریکا آغاز کرد.

قسمت اعظم فعالیت این شرکت در زمینه ساخت هواپیماهای مسافربری و باری می باشد، اما در زمینه ساخت هواپیما های نظامی تاکنون افتخاراتی کسب کرده است.

پس از سال 1916 و آغاز فعالیت، این شرکت هواپیمایی تنها مسیر موفقیت را طی کرد و در نهایت پس از ساخت سفینه فضایی آپولو در پروژه ای مشترک با ناسا در سال 1990 توانست جایگاه ویژه ای در جهان پیدا کند.

اما این موفقیت کافی نبود و این شرکت برای جا نماندن از دنیای رقابت در کنار رقیب قوی خود شرکت هواپیمایی ایرباس تا امروز نیز با تولیدات خود در جهان هر اول را می زند.

بهترین هواپیماهای بوئینگ

این شرکت تاکنون هواپیماهای بسیار خوبی به بازار عرضه کرده است که چند مدل زیر مهم ترین و مشهورترین های بوئینگ می باشد.

  • هواپیمای بوئینگ 787 دریم لاینر
  • هواپیمای کریستال اسکای
  • بوئینگ 747
  • معرفی ایرباس

آخرین هواپیمای ساخته شده این شرکت بوئینگ 737 مکس می باشد.

معرفی ایرباس

ایرباس شرکت هواپیماسازی اروپایی و چند ملیتی می باشد. دفتر مرکزی این هواپیما در شهر تولز فرانشه واقع شده و در شهر های مهم دیگر نیز شعبه دارد.

ایرباس بزرگترین سازنده هواپیماهای جت مسافربری در جهان می باشد و هم اکنون رکورد بزرگترین و بهترین هواپیمای مسافربری را در دست دارد.

شاید برخی ایرباس را پس از بوئینگ قرار دهند اما خوب است بدانید که این دو شرکت کاملا پا به پای یکدیگر در حال فعالیت می باشند و هر کدام در بخشی از دیگری برتری دارند.

فعالیت رسمی این شرکت هواپیما سازی از دهه 60 آغاز شد و به سرعت در سراسر جهان جایگاه ویژه ای پیدا کرد.   

77

 

بهترین هواپیماهای ایرباس

شرکت هواپیماسازی ایرباس تاکنون با ساخت انواع مدل هواپیما مسافربری و باری افتخارات بسیاری کسب کرده است اما در حال حاضر بهترین نوع هواپیما ساخته شده این شرکت، ایرباس 380 می باشد که تاکنون هیچ مدل هواپیما مسافربری جایگاه آن را بدست نیاورده است.

این هواپیما در چندین سری مختلف به دنیا عرضه شد اما اولین مدل آن سری 800 بود. این هواپیما حداکثر توانایی جابه جایی 800 مسافر را دارد و تاکنون فرست کلاس های طراحی شده این مدل هواپیما از همه فرست کلاس ها بهتر و راحت بوده است.

خوب است بدانید که هر فرودگاهی توانایی پذیرفتن پرواز های ایرباس 380 نمی باشد و باید باند و تجهیزات مخصوص داشته باشد.