سفیر آمریکا در کویت که کشورش اخیرا یک شکست تاریخی دیپلماتیک بر سر رای نیاوردن قطعنامه ادامه تحریم تسلیحاتی ایران را در شورای امنیت سازمان ملل متحد تجربه کرده است، در ادامه طرح ایران هراسی کاخ سفید در منطقه و جهان از کشورهای عربی خواست علیه ایران متحد شوند.

سفیر آمریکا در کویت کشورهای عربی را برای تقابل با ایران تحریک می کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

الینا رومانوسکی در گفت و گو با روزنامه القبس کویت با  اعتراف به اختلاف راهبردی میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس اظهار داشت :  ادامه این اختلاف فقط در خدمت مخالفان ما در منطقه است و وحدت کشورهای این حوزه برای منافع مشترک ما در مقابله با نفوذ ایران ضروری است . 

سفیر آمریکا با بیان اینکه کویت یکی از «اعضای فعال در ائتلاف بین‌المللی برای شکست گروه تروریستی داعش است»، مدعی شد که مشارکت کشورش در مبارزه با تروریسم حتی بعد از نابودی داعش در عراق نیز ادامه خواهد داشت.

سفیر آمریکا در کویت با اشاره به حمایت آمریکا از یافتن راه حلی برای حل بحران میان اعراب، بر لزوم اتحاد بین اعضای شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد.

عربستان سعودی، بحرین، مصر و امارات از ۱۵ خرداد ۹۶ با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط با  این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی ، هوایی و دریایی خود را هم بر روی آن بستند.

تحریم کنندگان ۱۳ شرط برای از سرگیری روابط با قطر تعیین کردند که یکی از آنها قطع روابط با ایران بود اما دوحه با بیان اینکه شروط تعیین شده حاکمیت این کشور را نقض خواهد کرد به آن تن نداده است . 

سفیر آمریکا در کویت که کشورش اخیرا یک شکست بزرگ و تاریخی دیپلماتیک در شورای امنیت سازمان ملل متحد بر سر ادامه تمدید تحریم های ایران را تجربه کرده است با تکرار ادعاهای پیشین مقامات این کشور در خصوص خطرات احتمالی لغو تحریم های تسلیحاتی ایران ، گفت که ای کاش تحریم های ایران ۱۳ سال دیگر تمدید می شد.

وی در عین حال از بیانیه دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس در حمایت از ادامه تحریم تسلیحاتی ایران نیز حمایت کرد و گفت که کشورش متحدین خود را رها نمی کند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد پنجشنبه گذشته با بی اعتنایی به پیش نویس قطعنامه ادامه تحریم های تسلیحاتی ایران که از سوی دولت آمریکا تهیه شده بود ، ضربه سختی به واشنگتن وارد کردند. در رای گیری شورای امنیت تنها جمهوری دومنیکن به این پیش نویس رای داد و کشورهای چین و روسیه هم با آن مخالفت کردند. ۱۱ عضو دیگر شورا هم رای ممتنع دادند.