وزیر امور خارجه ونزوئلا ادعاهای رئیس‌جمهور کلمبیا در این خصوص که کاراکاس قصد خرید موشک از ایران را دارد، تکذیب کرد.

ونزوئلا ادعاهای موشکی کلمبیا درباره ایران را رد کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«خورخه آریزا» وزیر امور خارجه ونزوئلا روز جمعه اتهامات اخیر دولت کلمبیا علیه تهران و کاراکاس را محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ایوان دوکه» رئیس‌جمهور کلمبیا مدعی شده بود: «اطلاعات آژانس‌های اطلاعاتی بین‌المللی که با ما کار می‌کنند، نشان می‌دهد که دیکتاتوری "نیکلاس مادورو" علاقه‌مند است از طریق ایران به موشک‌های میان‌برد و دور برد دست پیدا کند».

وی در ادامه ادعاهایش گفت، این موشک‌ها «هنوز وارد ونزوئلا نشده‌اند» اما «ارتباطی در این زمینه وجود دارد که به طور ویژه تحت دستور [ولادیمیر] پادرینو [وزیر دفاع ونزوئلا] قرار دارد».

آریزا ضمن رد این ادعاها در حساب توئیتری خود نوشت: «[دوکه] در حال بازگشت به سمت داستان‌‌سازی و برچسب‌زنی علیه ونزوئلا است تا اذهان عمومی را از کشتار و خشونت افسارگسیخته و قاچاق غیر قابل کنترل مواد مخدر منحرف کند».

روابط میان ونزوئلا و کلمبیا از سال ۲۰۱۹ و آغاز بحران سیاسی در ونزوئلا شدت یافت. در این سال، «خوان گوایدو» خود را رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا اعلام کرد و مورد حمایت آمریکا و  برخی از کشورهای غربی قرار گرفت.

تلاش گوایدو برای سرنگون کردن دولت قانونی ونزوئلا، علی‌رغم حمایت‌های خارجی ناکام مانده است و مادورو او را به تلاش برای ایجاد کودتا و دزدیدن سرمایه‌های ملی این کشور متهم کرده است.

از سوی دیگر، ونزوئلا و ایران که هر دو تحت تحریم‌های سنگین آمریکا و متحدانش قرار گرفته‌اند طی سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند روابط اقتصادی دوجانبه را گسترش دهند.