می توان خوابگاه پسرانه را بصورت خانه ای برای افراد توصیف کرد که در آنجا زندگی کرده و به طبع آن در آن می خوابند، غذا می خورند، درس می خوانند، تلویزیون میبینند، با دوستانشان گپ می زنند و در نهایت تمامی خستگی های روزانه خود را به آنجا برده به عنوان سرپناهی امن در آن به آرامش می رسند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

9994

منظور از خوابگاه پسرانه چیست؟

اگر بخواهیم خوابگاه را بصورت تحت الفظی معنی کنیم به معنی مکانی برای خوابیدن و استراحت کردن است. اما در معنای واقعی و عمومی آن، می توان خوابگاه پسرانه را بصورت خانه ای برای افراد توصیف کرد که در آنجا زندگی کرده و به طبع آن در آن می خوابند، غذا می خورند، درس می خوانند، تلویزیون میبینند، با دوستانشان گپ می زنند و در نهایت تمامی خستگی های روزانه خود را به آنجا برده به عنوان سرپناهی امن در آن به آرامش می رسند.

اشکال مختلف خوابگاه پسرانه تهران

در تهران و دیگر شهرها خوابگاه های پسرانه به منظور اسکان دانشجویان پسر و سایر آقایان متقاضی خوابگاه در نظر گرفته می شوند. خوابگاه پسرانه در تهران و دیگر شهرها دارای بافت و معماری متفاوتی هستند. برخی از انواع خوابگاه پسرانه به شکل ساختمان هایی با سالن های طویل طراحی می شوند که ساکنین خوابگاه در اتاق هایی با ظرفیت های مشخص اسکان داده می شوند. در این نوع از خوابگاه پسرانه معمولا اتاق ها در طرفین سالن قرار می گیرند. این شکل از خوابگاه بیشتر در دانشگاه های دولتی و سایر دانشگاه هایی که خوابگاه های پسرانه آنها در داخل پردیس دانشگاه قرار دارند وجود دارد. هدف از طراحی این شکل از خوابگاه پسرانه و دخترانه استفاده هرچه بیشتر و بهینه تر از فضای موجود است.

در کنار خوابگاه های سالنی که در بالا به مشخصات آنها اشاره شد، شکل دیگری از خوابگاه ها تحت عنوان خوابگاه سویتی وجود دارند. در این نوع از خوابگاه معمولا تعداد اتاق های موجود در هر سویت کمتر از انواع خوابگاه سالنی است. ساکنین خوابگاه پسرانه تهران و دیگر شهرها در این خوابگاه با حق انتخاب بیشتری روبرو هستند. زیرا در این نوع خوابگاه پسرانه اتاق ها با ظرفیت های متفاوت ارائه می شوند. ظرفیت اتاق های خوابگاه پسرانه سویتی از یک نفر تا تعداد بالاتر متغیر است. از مشخصه اصلی این نوع خوابگاه می توان به فضای تعبیه شده در بین اتاق ها اشاره کرد. در این نوع از خوابگاه در بین اتاق ها فضایی مشترک برای تمامی ساکنین همان سویت در نظر گرفته می شود. معمولا در این فضا چندین مبل راحتی و یا یک کتابخانه کوچک برای استفاده ساکنین سویت قرار داده می شود.

چالش های پیش روی ساکنین خوابگاه پسرانه در تهران

در تعاریف مختلف برای تعبیر بزرگسالی برهه های زمانی متفاوتی را در نظر می گیرند. با توجه به تمامی این تعاریف بدون شک یکی از اصول ورود هر شخصی به زندگی بزرگسالی، مستقل شدن وی از خانواده و نزدیکانش است. این استقلال برای اولین بار در زندگی بیشتر افراد با قدم نهادن در خوابگاه اتفاق می افتد. تجربه این زندگی جدید با تمام تلخی و شیرینی هایش برای ساکنین خوابگاه پسرانه در تهران یک چالش اساسی است. چالشی که چنانچه فرد بتواند با سر بلندی از آن خارج شود با بعد جدیدی از شخصیت خود روبرو می شود. در اینجا به چندین چالش مهم زندگی در خوابگاه پسرانه اشاره می گردد:

زندگی با افراد جدید در خوابگاه پسرانه

قبل از ورود افراد به خوابگاه پسرانه، آنها در دایره امن آشنایان خود شامل خانواده و دوستانشان زندگی می کنند. زمانی که فردی برای نیل به اهداف گوناگون خود به شهر دیگری مهاجرت کرده و قدم در دنیای جدیدی می گذارد با چالش روبرویی با افراد جدید و ناشناس مواجه می شود. در چنین شرایطی فرد می بایست در خوابگاه پسرانه با افرادی در یک اتاق زندگی کرده و وقت بگذراند که پیش از این هرگز آنها را ندیده است. این امر می تواند در ابتدای کار برای فرد اضطراب به همراه بیاورد. برای عبور مناسب از چنین چالشی، بهترین راه صبر در جهت شناختن افراد است. ساکنین خوابگاه پسرانه میبایست در جهت شناخت هم اتاقی های خود صبور باشند تا بتوانند موضع مناسب را در مقابل افراد مختلف اتخاذ کنند.

کمبودهای مالی و عاطفی در خوابگاه پسرانه

با ورود به زندگی خوابگاهی، افراد از خانواده و نزدیکان خود فاصله می گیرند. این فاصله می تواند موجب بروز مشکلات مالی در زندگی افراد گردد. ممکن است کمک هزینه های دریافتی ساکنین خوابگاه پسرانه در تهران کفاف تمامی مخارج زندگی خوابگاهی را ندهد. برای عبور از این چالش افراد می توانند در هزینه های خود صرفه جویی کرده و یا به فکر یافتن یک کار مناسب پاره وقت باشند. از طرف دیگر دوری از خانواده و دوستان برای ساکنین خوابگاه پسرانه تهران می تواند چالش های عاطفی و احساسی به همراه داشته باشند. 

ایجاد حس امنیت در خوابگاه پسرانه تهران

یکی از اساسی ترین نیازهای اولیه هر انسانی نیاز به امنیت است. چنانچه افراد مختلف جامعه و به طبع آن ساکنین خوابگاه پسرانه احساس امنیت نداشته باشند در راه نیل به اهداف خود و شکوفایی استعدادهایشان با مشکل روبرو خواهند شد. این امنیت می تواند به گستردگی امنیت در جامعه تا محدودیت امنیت در خوابگاه و اتاق خوابگاهی متغیر باشد. در خوابگاه پسرانه در تهران افراد باید در بین هم اتاقی های خود احساس امنیت خاطر داشته باشند. این یکی از چالش های اساسی پیش روی آنهاست. برای تامین این نیاز افراد میبایست در تهران و سایر شهرها خوابگاهی را برای زندگی انتخاب کنند که دارای کادر مدیریتی قوی و مسئولیت پذیر باشد که نسبت به امنیت خوابگاه پسرانه حساسیت به خرج دهد.

 

یافتن مناسب ترین خوابگاه پسرانه

زمانی که از واژه مناسب ترین خوابگاه پسرانه در تهران استفاده می کنیم باید مشخص کنیم که منظورمان برای چه کسی است. بدون تردید مناسب ترین گزینه برای هر کسی بنابر شرایط و ملاک هایی که مد نظر دارد متفاوت است. گاهی فردی مناسب ترین گزینه خوابگاهی را برای خود در نزدیک بودن آن به محل کار و یا دانشگاه خود میبیند. این در حالیست که ممکن است برای دوست همان فرد مناسب ترین گزینه خوابگاه پسرانه، کم جمعیت ترین آن باشد. بنابراین به منظور یافتن بهترین خوابگاه برای هر کس، می بایست در ابتدا ملاک های مورد نظر آن فرد برای خوابگاه را در نظر داشته باشیم. این امر سبب می گردد که یافتن بهترین خوابگاه پسرانه در تهران آسان تر گردد. با توجه به موارد گفته شده در بالا گاهی در نظر داشتن چندین ملاک اساسی در یافتن خوابگاه پسرانه در تهران می تواند ما را در یافتن گزینه مورد نظر کمک کند. در اینجا به چند مورد از ملاک های مهم از نظر تعداد بالایی از متقاضیان خوابگاه پسرانه اشاره می گردد:

64

 

نزدیکی خوابگاه پسرانه به محل کار یا دانشگاه

بدون شک یکی از معضلات اساسی انسان امروزی کمبود وقت است. افراد مختلف در جامعه بصورت روزانه زمان زیادی از وقت با ارزش خود را در داخل ترافیک و یا مترو و اتوبوس سپری می کنند. در کنار اتلاف وقت، این امر موجب فرسایش جسمی روحی در بین افراد مختلف از جمله ساکنین خوابگاه پسرانه تهران می گردد. این مساله ممکن است در شهرهای کوچکی که بخش های مختلف آن فاصله چندانی با یکدیگر ندارد زیاد به چشم نیاید. اما در کلانشهر تهران این یکی از بزرگترین دغدغه های متقاضیان خوابگاه پسرانه است. این افراد روزانه به دانشگاه و محل کار خود مراجعه می کنند و این امر همیشگی در زندگی آنهاست. بنابراین بسیار مهم است که خوابگاهی را برای اقامت خود انتخاب کنند که به محل کار و تحصیلشان در حد امکان نزدیک باشد.

تمیز بودن فضای خوابگاه پسرانه تهران

در فضاهای شلوغ و کثیف انسان رغبتی برای کارهای خود ندارد. چنانچه خوابگاهی نظافت کافی را نداشته باشد این امر بر روحیه ساکنین آن نیز تاثیر گذار بوده و گاهی سلامت آنها را به خطر می اندازد. بنابراین در زمان انتخاب خوابگاه پسرانه می بایست افراد به این مساله توجه کنند.

دارا بودن امکانات اولیه مورد نیاز خوابگاه پسرانه

بسیاری از خوابگاه های پسرانه در تهران و دیگر شهرها دارای یکسری از امکانات اولیه هستند. اما در این میان نوع و کیفیت این امکانات تا حد بالایی با یکدیگر متفاوت است. برای برخی از افراد تنها دارا بودن این امکانات در خوابگاه کفایت می کند ولی یکسری دیگر از افراد کیفیت این امکانات و خدمات ارائه شده توسط خوابگاه اهمیت بالایی دارد.

موقعیت جغرافیایی خوابگاه پسرانه تهران

در قسمت های پیشین اشاره کردیم که برای برخی از افراد نزدیکی خوابگاه پسرانه تهران به محل کار و تحصیلشان از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی از افراد در دانشگاه ها، ادارات و یا شرکت های موجود در مرکز شهر فعالیت دارند. در میان چنین افرادی اختلاف سلیقه وجود دارد. برخی از آنها تمایل دارند در همان مرکز شهر و در کنار محل کار و تحصیلشان اقامت داشته باشند و از این طریق نیز به بخش های مختلف شهر دسترسی راحتتری داشته باشند. از طرفی دیگر برخی از متقاضیان خوابگاه پسرانه با وجود اینکه در دانشگاه ها و ادارات مرکز شهر به کار یا تحصیل مشغول اند اما تمایل دارند خوابگاه هایی در محلات آرام تر شهر داشته باشند. برای این دسته از افراد آرامش و سکوت محل خوابگاه در ابتدای لیست اولویت های اصلی انتخابشان قرار دارد.

47

 

آغوش باز تکنولوژی برای متقاضیان خوابگاه پسرانه

پیشرفت علم و تکنولوژی تمامی بخش های زندگی افراد را تحت الشعاع خود قرار داده است. ابزارهای موجود در دنیای تکنولوژی نظیر اینترنت و ابزارهای وابسته به آن مانند وبسایت ها و اپلیکیشن های مختلف برای یافتن خوابگاه پسرانه مناسب به کمک متقاضیان آمده اند. در گذشته های نه چندان دور افراد برای یافتن خوابگاه پسرانه مدنظر خود می بایست یا به دانشگاه ها مراجعه می کردند و یا از طریق یافتن یک فرد آشنا به این مساله، به یافتن خوابگاه پسرانه می پرداختند. این امر از طرفی بسیار سخت و وقت گیر و از طرفی دیگر از کیفیت مناسبی برخوردار نبود.

اشخاص نمی توانستند از طریق این ابزارهای اولیه خوابگاهی مناسب و منطبق با ملاک های خود بیابند. چه بسا خوابگاهی با شرایط بسیار خوب از دید متقاضیان خوابگاه پسرانه تهران دور می ماند. از طرفی دیگر گاهی برخی از خوابگاه هایی که از استانداردهای لازم برخوردار نبودند به علت معرفی از طرف برخی افراد با موج بالایی از تقاضا روبرو می شدند.

امروزه با طراحی وبسایت های جستجوی آنلاین خوابگاه این امر به کاری بسیار ساده و در عین حال مقبول و با کیفیت تبدیل شده است. فرد متقاضی خوابگاه پسرانه در تهران دیگر لازم نیست جهت یافتن خوابگاه، حضورا به تهران و دیگر شهرها مراجعه کند. با وجود وبسایت ها و اپلیکیشن های یافتن خوابگاه فرد متقاضی می تواند حتی قبل از عزیمت به شهر مقصد خوابگاه مورد نظر خود را رزرو و یا اجاره کند. یکی از وبسایت های جست و جو آنلاین خوابگاه، وبسایت "خواب اینجا" است.

چرا خواب اینجا؟

وبسایت خواب اینجا یکی از وبسایت های ارائه دهنده خدمات یافتن خوابگاه و پانسیون است. در این وبسایت اصل بر کیفیت خدمات ارائه شده، بنا نهاده شده است. گروه خواب اینجا تمامی تلاش خود را به کار می برند که هر فرد متقاضی خوابگاه پسرانه در تهران و دیگر شهرها به راحتی بتواند خوابگاه و پانسیون مد نظر خود را با توجه به ملاک هایی که برای انتخاب خوابگاه دارد بیابد. تمامی ابزارها در این وبسایت به گونه ای طراحی شده اند که اشخاص متقاضی خوابگاه پسرانه را به بهترین شکل ممکن یاری کرده و از سردرگمی این افراد در بین انبوه اطلاعات بلااستفاده جلوگیری می کنند. از طرفی دیگر گروه خواب اینجا با طراحی اپلیکیشن موبایل سعی بر ارائه هرچه بهتر خدمات خود نموده است.