یک روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه فهرست کردن افراد ناموفق بین طیف تحت عنوان گزینه‌های محتمل ریاست جمهوری، نامزد ناکام حزب مشارکت در انتخابات سال 84 را هم یکی از گزینه‌های محتمل معرفی کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کیهان : روزنامه شرق پیش از این عباس آخوندی وزیر پرحاشیه و بدکارنامه راه و شهرسازی را که در مظان محاکمه به خاطر ترک فعل و سوء مدیریت و ایراد خسارت به مردم است، به عنوان نامزد محتمل انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد. این روزنامه همچنین رضا حاتمی دبیر کل حزب منحله مشارکت و نایب رئیس مجلس ششم را که سال 96 گفته بود ما اصلاح‌طلبان تضمین روحانی هستیم، به عنوان نامزد محتمل معرفی کرد.

شرق در آخرین نمونه از این بازی‌های رسانه‌ای، تصویر مصطفی معین را در صفحه اول خود نشانده و تیتر زده «از وزارت علوم تا ریاست جمهوری؟». این روزنامه در عین حال در صفحه داخلی خود زیر تیتر از قول معین نوشته «برنامه‌ای برای انتخابات 1400 ندارم و کاندیدا نخواهم شد»!

این روزنامه با این وجود می‌نویسد: معین هر چند در گفت‌وگو با سایت خبری- تحلیلی «انصاف نیوز» گفته است «برای انتخابات1400 برنامه‌ای ندارم و کاندیدا نخواهم شد»، اما در محافل سیاسی این گمانه‌زنی مطرح است که شاید او لحظه آخر تصمیمش را تغییر دهد و باز هم شاید تأیید صلاحیت شود تا با دست به دست هم دادن همه این شرایط، با حمایت اصلاح‌طلبان از او و ایجاد یک موج انتخاباتی، بتواند رأی مردم را از آن خود کند که البته این فرضیه قدری دور از ذهن است؛ زیرا تا این لحظه نشانه خاصی وجود ندارد که چهره‌های سرشناس اصلاح‌طلب در انتخابات سال آینده تأیید صلاحیت شوند؛ به خصوص چهره‌ای مانند معین که حواشی سیاسی در دوران مسئولیتش برای او به وجود آمده است.

شیوه رفتار شرق مبنی بر این که در صفحه اول احتمال نامزدی معین را برجسته کند اما در صفحه داخلی از قول وی بنویسد نامزد نخواهد شد، نشان می‌دهد کفگیر طیف نشریات زنجیره‌ای به ته دیگ رسیده است.

جالب این که معین در سال 84 هر چند با حکم حکومتی تأیید صلاحیت شد اما نتوانست در میان 8 نامزد، رتبه‌ای بهتر از پنجم کسب کند. در آن انتخابات، حزب مشارکت از جایگاه حزب پدرخوانده اصلاح‌طلبان فشار شدیدی را به کروبی وارد می‌کرد تا از نامزدی به نفع معین کنار رود. اما کروبی ضمن اعتراض گفت: اعضای حزب مشارکت سر کوچه‌شان نظرسنجی می‌کنند و می‌گویند نامزد ما اول است؛ من انصراف نمی‌دهم.