اگر جانتان را دوست دارید به این ۹ شهر شمال نروید!

۹ شهر ترسناک کرونایی ایران؛ قید سفر را بزنید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

این ۹ شهر شمال درگیر کرونا هستند و تا اطلاع ثانوی نباید به این شهرها سفر کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به قرمز بودن ۹ شهرستان گیلان گفت: شهرستان‌های آستارا، تالش، رشت، آستانه‌اشرفیه، لاهیجان، بندر انزلی، رودسر، رشت و لنگرود در وضعیت قرمز بوده و دیگر شهرستان‌ها هم در وضعیت هشدار جدی قرار دارند.
آبتین حیدر زاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت بیماران کرونایی بستری بوده در بیمارستان‌های گیلان، اظهار کرد: درحال‌حاضر ۳۵۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری بوده و این آمار هرروز متغیر است زیرا بعضی از بیماران مرخص شده و بعضی دیگر بستری می‌شوند.

 کرونا در شهرهای گیلان

وی از قرمز بودن ۹ شهرستان گیلان در رابطه با شیوع ویروس کرونا خبر داد و افزود: شهرستان‌های آستارا، تالش، رشت، آستانه‌اشرفیه، لاهیجان، بندر انزلی، رودسر، رشت و لنگرود در وضعیت قرمز بوده و دیگر شهرستان‌ها هم در وضعیت هشدار جدی قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه نسبت افراد کرونایی بستری‌شده در گیلان بیشتر از بیماران ترخیص شده است، تصریح کرد: در اوایل خرداد ماه تعداد بیمار بستری‌شده در گیلان ۱۵۰‌نفر بود که اکنون این آمار به ۳۵۰ نفر رسیده است زیرا به دلیل بدحال بودن بعضی از بیماران روند ترخیص آهسته شده است.

حیدرزاده‌ ۳۰ درصد افراد بستری‌شده در بیمارستان‌های استان را مسافر دانست و گفت: با محدودیت‌های هفته‌ای و‌ یا ماهانه نمی‌توان جلوی شیوع این ویروس را گرفت زیرا طبق گفته سازمان جهانی بهداشت شاید جهان تا ۱۰ سال درگیر کرونا باشد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به آموزش زندگی با شرایط کرونایی بیان کرد: مردم باید با دیدن آموزش‌های لازم از ابتلا به کرونا جلوگیری کنند لذا می‌توان به مسافرت رفت ولی بیمار نشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ابراز خرسندی از کاهش مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در استان گیلان افزود: آمار مرگ‌ومیر در استان گیلان براثر ویروس کرونا نسبت به اسفندماه بسیار کاهش پیداکرده است، ولی هرروز متأسفانه تعدادی از هم‌وطنان خود را در سال‌های استان از دست می‌دهیم.

حیدر زاده با بیان اینکه جلسات مختلفی با آموزش‌وپرورش در خصوص شرایط بازگشایی مدارس در استان برگزارشده است، اظهار کرد: در این جلسات استانداردهای دانشگاه علوم پزشکی و آموزش‌وپرورش ارائه‌شده و به یک تعامل خوب رسیدیم که نتیجه آن ضدعفونی کردن هرروز کلاس‌ها قبل و بعد از شروع کلاس‌ها و دیگر اقدامات اندیشیده شده است.

وی با درخواست از والدین دانش آموزان در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: از دیروز و در بازدیدهای به‌عمل‌آمده از برخی مدارس متأسفانه بخش قابل‌توجه‌ای از والدین و دانش آموزان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از با تأکید بر نظارت مستمر بر روند ضدعفونی کردن مدارس در استان گیلان تصریح کرد: سلامت مردم و دانش آموزان خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی گیلان است به همین دلیل هرماه و در ۲۲ روز کاری تیم‌های نظارتی از روند ضدعفونی کردن مدارس در استان گیلان بازدید به عمل می‌آورند.

 

منبع: رکنا