روحانی: بهترین روش آموزش حضوری است/ در این زمینه اجبار نداریم

رئیس جمهور: هیچ اجباری برای دانش آموزان نداریم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس جمهور گفت: درب هیچ مدرسه‌ و دانشگاهی به روی کسی بسته نمی شود و اساتید و معلمین ما برای تدریس آمادگی دارند و البته برای سلامت جسم و نشاط دانش آموزان و آموزش دقیق و صحیح، آموزش حضوری اولویت اول ما هست.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت، با بیان اینکه امروز بحث علم و دانش و فرهنگ و آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان عزیز ما مطرح است،‌گفت: یک اصل مهم برای ما این است که سلامت همه دانش آموزان و دانشجویان به عنوان اولویت اول مد نظر باشد. 
وی افزود: مسئله دوم این است که دانش‌آموزان و دانشجویانمان از درس عقب نمانند و طوری نباشد که ۶ ماه یا یک ترم و یا یک سال تحصیلی عقب بمانند؛ چون این برای خود دانش آموزان و خانواده ها بسیار سخت است.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در ایران در هیچ زمینه ای اجبار وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ما هیچ خانواده و دانش آموز را اجبار نمی‌کنیم که حتما از طریق آموزش حضوری سال تحصیلی را بگذراند و آموزش حضوری را ترجیح می دهیم. آنچه برای دولت مهم است این است که در به مدرسه و دانشگاه به روی دانشجویان و دانش آموزان باز خواهد بود و این برای ما اصلی مهم است.
روحانی ادامه داد: درب هیچ مدرسه‌ و دانشگاهی به روی کسی بسته نمی شود و اساتید و معلمین ما برای تدریس آمادگی دارند و البته برای سلامت جسم و نشاط دانش آموزان و آموزش دقیق و صحیح، آموزش حضوری اولویت اول ما هست.
وی با تاکید بر اینکه برخی فکر می‌کنند که اصول بهداشتی فقط در بحث کرونا است و اگر کسی کرونا نگرفت یعنی سالم است و اگر کرونا گرفت یعنی بیمار است،‌ گفت: در حالیکه بیماری های فراوانی وجود دارد و می‌خواهیم که دانش‌آموزان ما از لحاظ جسمی و روحی و نشاط دارای سلامت کامل باشند. می توانیم دانش آموزان را برای طول مدت یک سال در یک آپارتمان حبس کنیم و بگوییم که از آن خارج نشوند؛ ولی آن هم بیماری ایجاد می‌کند. ما می خواهیم روح و جسم دانش آموزان ما کاملا سالم باشد ولی در عین حال من روز شنبه به صورت روشن گفتم که ما هیچ خانواده و دانش‌آموزی را با اجبار به مدرسه نمی بریم؛ اما همه وسایل دانش را حضوری، از طریق فضای مجازی و از طریق صدا و سیما پیش روی آنها می‌گذاریم.
رئیس‌جمهور در عین حال تاکید کرد: بهترین روش آموزش حضوری است و دانش آموزانی که علاقه مند هستند و خانواده‌هایی که می‌خواهند، باید به مدرسه بیایند و آموزش حضوری ببینند اما در عین حال در این زمینه اجبار نخواهد بود.