دبیر شورای عالی امنیت ملی با هشدار به سران خائن و سازشکاری که منافع جهان اسلام و آرمان فلسطین را قربانی امیال زودگذر و بقای کوتاه مدت خود کرده‌اند، گفت: جهان اسلام هرگز اجازه تحقق طرح خطرناک و خائنانه‌ از نیل تا فرات را نخواهد داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نوری المالکی رئیس جریان دولت قانون عراق و نخست وزیر اسبق این کشور که به تهران سفر کرده است، بعدازظهر امروز (دوشنبه) با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون مسائل دو‌جانبه و منطقه‌ای با وی گفت‌وگو کرد.
شمخانی در این دیدار با تبیین راهبرد تفرقه افکنانه و ناامن ساز آمریکا در منطقه، مهم ترین اولویت کشورها برای مقابله با این رویکرد را انسجام و وحدت داخلی و اشتراک مساعی بین کشورهای منطقه خواند.

*ضرورت هوشیاری و انسجام آحاد مردم عراق به ویژه احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های شیعی
وی با بیان اینکه دشمنان وحدت و پیشرفت عراق درصددند انتخابات آتی در این کشور را به محملی برای ایجاد اختلاف، درگیری و نهایتا ناامنی تبدیل کنند، بر ضرورت حفظ هوشیاری و انسجام آحاد مردم عراق به ویژه احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های شیعی تاکید کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به تلاش‌های همه جانبه آمریکا برای تضعیف کشورهای منطقه که با هدف حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و تسلط این رژیم جعلی بر کشورهای عربی و اسلامی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با طرح به اصطلاح صلح درصدد تحقق شعار تسلط بر نیل تا فرات است.

*هشدار به سران خائن و سازشکار
وی با هشدار به سران خائن و سازشکاری که منافع جهان اسلام،  آرمان فلسطین و رهایی قدس شریف را قربانی امیال زودگذر و بقای کوتاه مدت خود کرده اند، گفت: جهان اسلام هرگز اجازه تحقق چنین طرح خطرناک و خائنانه‌ای را نخواهد داد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در پایان گفت: تردید نداریم خون پاک شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی و دیگر شهدای گرانقدر مقاومت و مجاهدت رهروان صدیق این شهیدان، ریشه آمریکا و رژیم صهیونیستی را از منطقه برخواهد کند.
در ادامه این دیدار نوری المالکی طی سخنانی با تمجید از نقش ممتاز جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات و امنیت در منطقه بر ضرورت اشتراک مساعی ایران و عراق در مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.
وی با تاکید بر ضرورت افزایش انسجام در جهان اسلام و جلوگیری از اقداماتی که کیان و هویت کشورهای اسلامی را مخدوش می‌کند، خاطرنشان کرد: همانگونه که با وحدت و مقاومت سایه شوم تروریسم را از عراق و منطقه دور کردیم قادر خواهیم بود با تشریک مساعی کشورهای اسلامی تهدیداتی که قدس شریف و موجودیت فلسطین را هدف گرفته خنثی کنیم.