استف بلوک، وزیر خارجه هلند در روزهای گذشته در توئیتی بی‌ادبانه و با مداخله صریح در امور داخلی ایران نوشت: «در واکنش به این خبر که مقامات ایران، یک کشتی‌گیر به نام نوید افکاری را اعدام کردند، بهت زده شدم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 هلند به عنوان یک اصل با هرگونه استفاده از حکم اعدام مخالف است. فقدان روند صحیح دادرسی و اعترافات اجباری، متاسفانه به یک روال در ایران تبدیل شده و این بی‌توجهی فاحش به استانداردهای بین‌المللی است».

به گزارش کیهان، با اینکه چندین روز از توئیت بی‌ادبانه و مداخله‌جویانه وزیر خارجه هلند سپری شده، ولیکن وزارت امور خارجه به هیچ عنوان به این اقدام ضدایرانی واکنش نشان نداده است.

متاسفانه اقدامات ضدایرانی هلند و انفعال وزارت امور خارجه کشورمان مسبوق به سابقه است. در خرداد ۹۷، دولت هلند به جای عذرخواهی و پاسخگویی درباره پناه دادن به دو تروریست ارشد منافقین و الاهوازیه (احمد نیسی و علی معتمد) که در آن کشور کشته شدند، دو نفر از دیپلمات‌های ایرانی را به دلایل واهی اخراج کرد.

در آن مقطع در سایه سکوت و انفعال سفارت ایران در لاهه و وزارت امور خارجه کشورمان، طرف هلندی در کمال آرامش به جای مجرم (بدلیل پناه دادن به دو تروریست) در مقام شاکی نشست و دو نفر از دیپلمات‌های ما را از این کشور اخراج کرد!

هلند چندی بعد اعلام کرد که دیپلمات‌های ایرانی هیچ نقشی در ترور نیسی و معتمد نداشتند. البته طرف هلندی هیچگاه حاضر نشد به خاطر اقدام زشت و بی‌ادبانه خود در اخراج دو دیپلمات ایرانی از کشورمان عذرخواهی کند و وزارت خارجه ایران نیز این مسئله را پیگیری نکرد!

علاوه‌بر این، هلند سالهاست که پناهگاه تروریست‌های گروهک تجزیه‌طلب ضدایرانی الاهوازیه است. این گروهک تروریستی در حادثه تروریستی اهواز در تابستان نود و هفت، ۲۴ نفر از هموطنانمان را شهید و ۵۹ نفر دیگر را نیز زخمی کرد.

حالا وزیر خارجه هلند ژست مدافع حقوق بشر به خود گرفته و در اقدامی مداخله‌جویانه از یک قاتل حمایت کرده است.

متاسفانه وزارت امور خارجه در مقابل گستاخی‌های مکرر و متعدد طرف اروپایی، از عدم سوخت رسانی به هواپیمای ظریف تا اخراج و بازداشت غیرقانونی دیپلمات‌های ایرانی و بی‌عملی در برجام و گستاخی در حوزه توان موشکی و قدرت منطقه‌ای ایران و...هیچ اقدام متقابل و مقتدرانه‌ای انجام نداده است.