سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت اعلام کرد: حداکثر قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ فله برای مصرف‌کننده ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان تصویب شد که با توجه به وزن، نرخ شانه نیز تعیین خواهد شد. اقتصاد

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدرضا کلامی در حاشیه ستاد تنظیم بازار، گفت: جلسه امروز کارگروه تنظیم بازار با اولویت توجه به مشکلات بخش تولید تخم‌مرغ و ضرورت اهتمام جدی به حفظ معیشت مردم عزیز کشورمان برگزار شد.

وی ادامه داد: پیشتر نیز جلسه‌ای با تولیدکنندگان مرغ تخمگذار برگزار کردیم و به بررسی مهم‌ترین مسائل و دغدغه‌های آنها پرداختیم و برای استمرار تولید آنها تصمیمات جلسه مذکور در جلسه امروز تنظیم بازار مورد تصویب قرار گرفت.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت ادامه داد: با توجه به درخواست تولیدکنندگان و حمایت از تولید تخم‌مرغ، نرخ هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری‌ها با قیمت ۱۲ هزار تومان مصوب شد.

حداکثر قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ فله ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

کلامی بیان کرد: حداکثر قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ فله برای مصرف‌کننده نیز ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان تصویب شد که با توجه به وزن، نرخ شانه نیز تعیین خواهد شد.

وی اضافه کرد: سازمان حمایت باید برای تخم‌مرغ بسته‌بندی در بسته‌های اقتصادی تعیین نرخ کند که ملاک عرضه خواهد بود.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار همچنین در خصوص عرضه تخم‌مرغ با بسته‌بندی‌های لوکس نیز تاکید کرد: در این مقطع زمانی که دولت برای یک کالای اساسی مانند تخم‌مرغ یارانه می‌پردازد، عرضه این کالا با بسته‌بندی‌های لوکس و هزینه‌های غیرمتعارف شاخص قیمت را در بازار بالا می‌برد و اجحاف به حقوق مصرف‌کننده می‌باشد.

سقف صادرات تخم‌مرغ ماهانه ۵ هزار تن اعلام شد

کلامی همچنین اعلام کرد: برای اینکه افزایش و نوسانات نرخ ارز تاثیر منفی در قیمت داخلی نداشته باشد، سقف صادرات تخم‌مرغ را ماهانه ۵ هزار تن تعیین کردیم که مجوز صادراتی در سقف ۵ هزار تن با مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی و تشکل تولیدی ذیربط خواهد بود.

وی با بیان اینکه ارزش صادراتی پایه تخم‌مرغ در گمرکات تعیین می‌شود، گفت: برای مهرماه با توجه به مصوبه ستاد تنظیم بازار ۲۵۰۰ تومان برای عوارض در نظر گرفته شده است و گمرک از ابتدای مهرماه باید این عوارض را از صادرکننده دریافت کند.