رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از جذب اولین گروه آتش‌نشانان زن تا ۲ ماه آینده در شهرداری خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از جذب اولین گروه آتش‌نشانان زن تا ۲ ماه آینده در شهرداری خبر داد.

مهدی داوری رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در آستانه ۷ مهر ماه روز آتش‌نشان، با اعلام این خبر گفت: ۲۰۰ نفر آتش‌نشان جذب شهرداری شده‌اند و در حال آموزش دیدن هستند و قرار است ۲۰۰ نفر دیگر هم در نیمه دوم سال جذب شوند. اولین گروه آتش‌نشان خانم حرفه‌ای نیز تا یکی دو ماه آینده جذب شهرداری می‌شوند.

وی افزود: مقدمات جذب آتش‌نشانان زن را فراهم کرده‌ایم و شرایط حضور بانوان نیز در آتش‌نشانی بررسی شده است. در حال فراهم کردن شرایط استخدام این افراد در آتش‌نشانی هستیم. تعداد محدودی از بانوان برای اولین ‌بار جذب آتش‌نشانی می‌شوند. فعلاً در یک ایستگاه عملیاتی این افراد حضور دارند و تعداد آنها کمتر از ۲۰ نفر خواهد بود.

داوری درباره سرنوشت مطالبات بیمه‌ای آتش‌نشانان نیز گفت: آتش‌نشانی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور است. آتش‌نشانان شهرداری بیمه‌شان با تأمین اجتماعی متفاوت است. در بیمه تأمین اجتماعی ۱۰سال سنوات ارفاقی برای آتش‌نشانان درنظر گرفته شده، اما در بیمه شهرداری تهران این سنوات پنج است. فقط قانون می‌تواند این همسان‌سازی را انجام دهد و باید این کار توسط مجلس انجام شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران افزود: در شهرداری و شورای شهر تهران پیگیر هستیم و نامه‌نگاری‌هایی هم در این زمینه با شورای‌عالی استان‌ها انجام داده‌ایم و قرار است که به صورت یک لایحه این موضوع به مجلس برود. در کمیسیون‌های مختلف شورای عالی استان‌ها موضوع بیمه آتش‌نشانان به تصویب رسیده است و باید در صحن علنی هم این موضوع تصویب شود و بیمه آتش‌نشانان شهرداری با سایر بیمه‌ها همسان‌سازی شود. هنوز در صحن علنی شورای عالی استان‌ها این موضوع مطرح نشده است.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ۱۳۸ قانون، آتش‌نشانان با پنج سال سنوات ارفاقی می‌توانندبازنشسته شوند، ما هم تلاش می‌کنیم که این مدت را به ۱۰ سال برسانیم. در حال حاضر ۴۰۰ نفر از آتش‌نشانان ما با شرایط فعلی، شرایط بازنشستگی پیش از موعد با سنوات ارفاقی پنج سال را دارند و چهل نفر از آنها تقاضای بازنشستگی پیش از موعد را کرده‌اند. در سال گذشته ۴۸ نفر با این شرایط بازنشسته شدند و بر اساس قانون و سنوات ارفاقی، حق و حقوق همه پرداخت شده است.