چگونه میتوانیم رمانی را بنویسیم که مخاطب را به سمت خود جذب کند؟ این مقاله شاید به اندازه رمان کلیشه‌ای نباشد و داستان‌های هیجان انگیز را در خود جای نداده باشد اما میتواند به شما بگوید کدام دسته از مخاطبان به سراغ دانلود رمان شما می آیند.

رمان عاشقانه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به کسی که همواره در حال نوشتن است نویسنده می گویند اما مسئله اینجاست که آیا همه میتوانند تبدیل به نویسنده ای فوق العاده شوند؟ با خواندن کتاب های جلال آل احمد، سیمین دانشور و.. به خوبی میتوانیم درک کنیم؛ نوشتن دنیایی به وسعت زمین و آسمان دارد. کمتر کسی را میتوانید پیدا کنید که کتاب نخوانده باشد. اما با این حال چندین سال است که دانلود رمان عاشقانه، رمان اجتماعی و... در میان جوانان و نوجوانان و حتی میانسالان باب شده است.

اما تاکنون به این مسئله فکر کرده اید چه چیزی آنها را به سمت خواندن رمان جذب می کند؟ چگونه میتوانیم رمانی را بنویسیم که مخاطب را به سمت خود جذب کند؟ این مقاله شاید به اندازه رمان کلیشه‌ای نباشد و داستان‌های هیجان انگیز را در خود جای نداده باشد اما میتواند به شما بگوید کدام دسته از مخاطبان به سراغ دانلود رمان شما می آیند. در ادامه این محتوا با ما همراه باشید مسائل جذابی را برای شما شرح خواهیم داد.

درس‌هایی برای نویسندگان قبل از شروع کار

برای اینکه رمان عاشقانه یا رمان اجتماعی شما مورد توجه قرار گیرد و مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند نیاز است که شخصیت های اصلی داستان را تعیین کنید. در این بخش درنظر گرفتن حداقل دو شخصیت برجسته، قهرمان مرد و زن میتواند روح تازه ای را به داستان شما بدمد. در این میان نباید از سن شخصیت داستان خود غافل شوید. درواقع با توجه به طرحی که در ذهن دارید و با توجه به رفتارهایی که قرار است در داستان داشته باشند باید سن مناسبی را برای آنها درنظر بگیرید.

ویژگی های شخصیتی نیز از جمله مواردی به شمار می آید که باید قبل از شروع نگارش داستان به آن توجه داشته باشید. هیچ اهمیتی ندارد که رمان شما عاشقانه یا اجتماعی می باشد در هر صورت شخصیت داستان شما از ویژگی های شخصیتی ممتازی برخوردار است که او را به شخصیت اصلی تبدیل کرده است. زمانی که شخص مربوطه را ممتاز می سازید میتوانید هر نوع حالات یا موقعیتی را براساس خصوصیات آنها خلق کنید و داستان زیبایی را بنویسید.

پس از مشخص کردن سن و ویژگی های شخصیتی رمان عاشقانه یا رمان اجتماعی خود، باید نام آنها را انتخاب کنید. اگر قهرمان داستان شما مرد است، و صفاتی همچون مبارز و رهبری مقتدر را برای وی در نظر گرفته اید باید نامی را بر روی او بگذارید که جنس مونث با آن نام خوانده نشود.

در انتها باید بگوییم که نگارش خلاصه ای از رمان تاثیر بسزای در دانلود رمان دارد. شما میتوانید برای نگارش این قسمت همواره به داستان فکر کنید و برگردید و با خواندن محتوای آن، سازگاری هایی را با متن خلاصه شده و داستان اصلی به وجود آورید تا در جذب مخاطب موثر عمل کنید.

ساختار رمان عاشقانه

برای اینکه بتوانید مخاطبان را وادار به دانلود رمان عاشقانه یا رمان اجتماعی خود کنید باید ساختار مناسبی را برای آن در نظر داشته باشید.

اگر بخواهیم ساده ترین و کاربردی ترین ساختار موجود را برای نوشتن شرح دهیم به سه مرحله ارسطویی می رسیم. هرچند که این سه مرحله خود اجزای مختلفی دارند و تجزیه می شوند حتی برخی از آنها ساختاری پنج قسمتی دارند.

اما مسئله اینجاست که نباید ساختار را دست کم بگیرید. همین ساختار است که یک رمان آبی را از یک رمان درجه یک جدا می کند. این ساختار چگونه عمل می کند؟

*شروع:

در این قسمت که همانطور که از اسمش پیداست بخش ابتدایی مقاله را به خود اختصاص می دهد، مقدمه یا افتتاحیه رمان عاشقانه نام دارد. در این بخش شما به عنوان نویسنده باید به معرفی آدم ها، ارتباط میان آنها؛ زمان و مکان و البته فضا و حال و هوای رمان بپردازید. اینجاست که مخاطب پی می برد آیا دانلود رمان مربوطه با روحیات وی مناسب است یا خیر.

*میانه

در قسمت میانه که به آن بدنه رمان نیز گفته می شود تمامی درگیری ها، رویارویی ها، حتی گره خوردن ها، سوالات شکل میگیرد و حتی اوج داستان در قسمت میانه اتفاق می افتد به گونه ای که مخاطب تمایلی به کنار گذاشتن کتاب ندارد. حتی در این قسمت شما می توانید تغییرات اساسی را در شخصیت ها به وجود آورید و با تحولی عظیم یک دگرگونی خاص و متمایز را در حوادث رمان به وجود آورید.

*پایان

در قسمت پایانی باید تلاش کنید از شور و اشتیاقی که در مخاطب  و شخصیت های داستان ایجاد کرده اید کمی فاصله بگیرید، گره گشایی ها را آغاز کنید و به حل مسائل داستان بپردازید. دقت داشته باشید که پاسخ دادن به سوالاتی که ممکن است در ذهن مخاطب به وجود آمده باشد باید در بخش پایانی انجام شود. در این صورت است که مخاطب در انتها لبخند رضایت را از دانلود رمان شما بر لب می آورد.

222

ویژگی های رمان عاشقانه

برای اینکه بتوانید در نوشتن رمان عاشقانه موفق عمل کنید باید نسبت به ویژگی های آن آگاه باشید. اینکه دو نفر به یکدیگر علاقمند هستند و در انتها به یکدیگر میرسند این روزها به اندازه ای آبکی شده که کسی حوصله ای برای دانلود این دسته از رمان ها ندارد. اما اگر مشخصات رمان عاشقانه پرطرفدار را بدانید به راحتی میتوانید در طول داستان با ذهن مخاطب بازی کنید و آنها را به سمت خود جذب نمائید.

برای اینکه یک رمان عاشقانه جذاب را بنویسید باید بیش از حد به حادثه بپردازید و عمل داستانی داشته باشید. شما با رقم زدن حوادث مختلف که اغلب بر پایه عشق، ماجراجویی و جنگ و جدال است میتوانید داستانی پرماجرا را بنویسید. در این نوع رمان نیازی نیست که شخصیت پردازی های غنی داشته باشید. تنها کافییست به حوادث اهمیت دهید و ماجراهای متفاوتی بسازید. البته تا حد امکان در این نوع رمان از تخیلات زیاد استفاده نکنید.

به عبارتی تنها کافیست احساسات مخاطب را برانگیزید.

در بخش قبلی گفتیم؛ زمانی که به مباحث عشق و عاشقی میپردازید درواقع در حال خالق یک رمان عاشقانه جذاب و پرماجرا هستید. اما مسئله اینجاست که ساخت داستان هایی پر از عشق و علاقه پرسوز و گداز مانند آنچه که در رمان برباد رفته خواندیم، هیچ شباهتی به روابط دنیای کنونی ما ندارد. به عبارتی مبالغه آمیز می باشد.

پس مهم ترین ویژگی این دسته از رمان ها، نگاه خیالی و ذهنی نویسندگان به زندگی است. درواقع رمان عاشقانه ای که پراز ماجراست همواره تلاش می کند تا همه چیز را یا به طور کلی سیاه ببیند یا سفید. به این معنی که شخصیت های داستان یا به طور کلی خوب هستند و یا پلید و شرور. این دسته از رمان ها هیچ حد وسطی را قائل نمی شوند و نکته بسیار مهم اینجاست که همواره حق به حقدار خواهد رسید و پیروزی حق بر باطل قطعی است و حتما جنایت‌کار به سزای عملش می‌رسد و قاتل، مجازات، پرهیزکار، مأجور و عدالت، اجرا می‌شود و اگر هم گاهی بی‌عدالتی‌ای و یا ظلمی می‌بینیم، علتش سوء تفاهم است و یا اشتباهی در میان بوده است.

چرا باید رمان اجتماعی بخوانیم؟

رمان اجتماعی همانطور که از اسمش پیداست به مسائل پیرامون اجتماع می پردازد و زندگی افراد حاضر در دنیای اطراف ما را شرح می دهد. در این نوع داستان ها، توجه نویسنده به ماهیت جامعه؛ عملکرد و تاثیراتی که بر روی شخصیت و زندگی افراد می گذارد معطوف می شود. این رمان در ابتدا سعی در ارشاد مخاطبان خود دارد و یا در تلاش است تا با اشاراتی مختصر، تغییراتی بنیادی را در جامعه به وجود آورد. از همین رو نویسنده؛ با نوشتن موضوعاتی که که به کمبودها و نقایص جامعه مرتبط است، نظریه هایی را بیان می کند و با طرح راه حل هایی، و پرداختن به آنها از روش های مختلف، سعی در شرح آن دارد. البته باید دانست که رمان اجتماعی به هیچ‌وجه همیشه رمان عقیدتی یا تبلیغی نیست.

دلیل دانلود رمان چیست؟

دانلود رمان کمک می کند تا نوعی دیگر از زندگی را تجربه کنید. رمان به شما دریچه ای نو از جهانی دیگر را نشان می دهد، دریچه ای که حتی ممکن است نسبت به آن هیچ نوع آگاهی نداشته باشیم. علاقمندان به ادبیات همواره بر این عقیده اند که برگ های یک کتاب جایی بسیار دوست داشتنی برای ماندن به حساب می آیند و خواندن رمان عاشقانه یا رمان اجتماعی ما را به مقایسه فیلم، تئائر یا حتی موسیقی دعوت نمی کند. زمانی که بتوانید خود را به خواندن رمان های ارزشمند، داستان و کتاب های معتبر عادت دهید درواقع گامی بزرگ در خودشکوفایی و شکفتن از درون برداشته اید. رمان های ناب به شما می آموزند که چگونه در زندگی عادی و روزمره خود شکوفا شوید و از آنها برای داشتن یک زندگی پویاتر درس بگیرید.

از جمله دیگر مزیت های خواندن و دانلود رمان، ایجاد ارتباطی مستقیم، بی واسطه و حتی بی حضور و استدلال های منطقی و عقلانی در مرکز اتفاقات است. شما میتوانید همراه با شخصیت های رمان ترس، اضطراب، امیدها، نگرانی ها، دردها و... را تجربه کنید. به همین دلیل است که گفته می شود رمان پنهانی ترین زاویه روح شما را پیدا کرده و آشکار میسازد.

کلام آخر

در این مقاله به طور کامل در رابطه با رمان عاشقانه، رمان اجتماعی، چگونگی نگارش رمان و حتی دلیل اصلی دانلود رمان توضیحاتی خدمت شما ارائه دادیم. حال این شما هستید که تصمیم گیری نهایی را برای انتخاب رمان و کتاب موردنظرتان صورت می دهید. امیدواریم که این محتوا برای شما جذاب بوده باشد. اگر سوالی ذهن شما را به خود مشغول کرده توصیه می کنیم به رمان بوک مراجعه کنید تا کارشناسان ما اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار دهند.