بعد از اینکه قرار بود جلسه سران قوا به میزبانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس برگزار شود خبرهایی از لغو جلسه سران سه قوه به گوش رسید که بعدا معلوم شد با نظر ستاد ملی کرونا رئیس جمهور این جلسه را کنسل کرده و حواشی لغو این جلسه تا به آنجا ادامه داشت که امروز رئیس جمهور به کنایه لب به سخن گشود و شرکت کردن افراد در برخی محافل و مکانها را خارج از عرف قانونی و بهداشتی توصیف کرد.

حاشیه حضور و غیاب؛ چه کسی درست می‌گوید؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بازدید سرزده «محمدباقر قالیباف» رییس مجلس از بیمارستان امام خمینی (ره) و تماس مستقیم با بیماران کرونایی در بخش آی سی یو این بیمارستان سبب شد که موافقان و مخالفان این کار شروع به صحبت کرده که این موضوع سبب بروز حاشیه‌هایی شد.

روحانی: عقل ما می‌گوید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم

روحانی دلیل وضع مجدد قوانین سخت‌گیرانه کرونا گفت: من در طول این مدت هر موقع شک کردم از ستاد ملی کرونا سوال کردم، گفتم این کار یا اجتماع باشد یا نباشد؟

وی افزود: کسی نمی تواند برود وسط مسیل بایستد و بگوید میترسی؟ خب واستا تا آب تو را با خود ببرد. به همین دلیل ما مقررات سختگیرانه ای را شنبه در ستاد ملی کرونا تصویب میکنیم.

قالیباف: نظارت وظیفه مجلس است

قالیباف همچنین ضمن ارائه گزارشی از بازدید میدانی خود، وعده داد پیگیری مشکلات کشور در مدیریت کرونا را ادامه دهد: فردا در جلسۀ سران قوا مسائل مربوط به مدیریت کرونا را مطرح خواهم کرد.

وی افزود: وظیفۀ اصلی مجلس نظارت است و نظارت میدانی یکی از وجوه اصلی آن است.

ساعت دوازده ظهر امروز تصمیم گرفتیم در بیمارستان حضور پیدا کنیم و مشکلات را از نزدیک ببینیم.

فردا جلسۀ سران قوا را داریم و به عنوان نمایندۀ قوه مقننه در آن جلسه با توجه به این نظارت میدانی، مشکلات را مطرح خواهم کرد.

در هر چهار حوزۀ پیشگیری، تشخیص، درمان و بازتوانی باید تصمیم‌های جدی بگیریم.

چهارشنبه نیز جلسه‌ای تخصصی با مسئولان بخش درمان کشور خواهیم داشت. ان‌شاءالله بازدید امروز در کنار جلسه سران قوا و جلسه تخصصی چهارشنبه برای رسیدن به یک جمع‌بندی عملیاتی در خصوص مدیریت کرونا کمک کند.