خانه احزاب در نامه ای پیشنهادات و نظرات اصلاحی خود درباره نقش احزاب در طرح اصلاح قانون انتخابات را در نامه ای به رییس مجلس شورای اسلامی ارائه می‌کند.

پیشنهاد خانه احزاب به قالیباف
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جلسه تخصصی کمیته‌ حقوقی و کمیته انتخابات خانه احزاب برای بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات و بازتعریف شرایط نامزدهای پست ریاست جمهوری که در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد، امروز دوشنبه برگزار شد.

این جلسه به ریاست سید شهاب‌الدین صدر رییس خانه احزاب برگزار و طی آن مقرر شد، خانه احزاب پیشنهادات خود را در ارتباط با طرح مذکور به رییس مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.

اعضای شورای مرکزی خانه احزاب روز دوشنبه ۷ مهر در جلسه رسمی خود،  خواستار تعریف نقش احزاب در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری شده و به دو کمیته انتخابات و حقوقی این نهاد ماموریت دادند برای تحقق این مهم، طرحی را آماده و به شورای مرکزی ارائه دهند.

 پس از پایان جلسه امروز شورای مرکزی خانه‌ احزاب، محمدعلی تبرایی، دبیر اجرایی این نهاد به خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: دستور جلسه روز دوشنبه شورای مرکزی خانه احزاب ایران بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات در مجلس شورای اسلامی بود که در جلسه دوشنبه ۷ مهر در شورای مرکزی مصوب شد.

وی افزود: شورای مرکزی، فراکسیون‌ها و جناح‌های کشور متفق القول بودند که طرح جاری مجلس باید مورد بررسی بیشتری قرار گیرد تا با قانون اساسی در تعارض نباشد.   

این فعال سیاسی با بیان اینکه محور مصوبات کمیته‌های انتخابات و حقوقی خانه احزاب بر محور اصول قانون اساسی بود، یادآور شد: در این پیشنهاد توجه به جایگاه احزاب در نظام و فراگیری و تعمیم کلمه رجل سیاسی به زنان مورد توجه قرار گرفت، همچنین نظارت مردم بر حاکمیت از جمله موارد پیشنهادی خانه احزاب برای اصلاح قانون انتخابات بود.   

دبیر هیات اجرایی خانه احزاب گفت: در جلسه امروز مقرر شد رییس خانه احزاب با ارسال نامه ای مصوبه امروز شورای مرکزی را به رییس مجلس شورای اسلامی ارسال کند تا طرح جدید اصلاح قانون انتخابات مورد بررسی بیشتری قرار گرفته و نظرات خانه احزاب اعمال گردد.

 وی با اشاره به اینکه در جلسه امروز شورای مرکزی خانه احزاب موضوع یارانه احزاب نیز مورد بررسی قرار گرفت، تشریح کرد: مصوب شد با توجه به وضعیت کرونا در کشور و محدودیت‌ گفتگوهای حضوری، نحوه رایزنی با دولت و پیگیری یارانه‌ها مشخص شود.  

در جلسه روز دوشنبه شورای مرکزی خانه احزاب حسن غفوری فرد، سید شهاب الدین صدر، حسین کمالی، یدالله طاهرنژاد، حسین کاشفی، مهدی پورنامدار، بهنود نادری، احمد حکیمی پور، مصطفی کواکبیان،  میثمم نیک فر، محمدعلی تبرائی،  مهدی علیخانی، قدرتعلی حشمتیان، محمد نیشابوری و حجت الاسلام محمد فومنی (اعضای شورای مرکزی) و سیدصابر میرعطایی، بهادر ولی‌زاده و جعفر خدا قلی‌زاده(بازرسان) حضور داشتند.