در حالی که فروشندگان سهام عدالت به روش مستقیم از واریز قطره چکانی پول سهام خود به ستوه آمده اند قرار است تا یکماه آینده افرادی که روش غیرمستقیم را برای فروش سهام عدالت خود انتخاب کرده‌اند نیز به صف فروشندگان این سهام ملحق شوند.

فروش سهام عدالت برای غیرمستقیم ها آزاد شد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فروش سهام عدالت برخلاف تصور اولیه برای بسیاری از دارندگان این سهام خاطره خوشایندی نساخت چرا که پولی که آنها به سرعت و یکجا لازم داشتند با تاخیر زیاد – حتی ۳ ماهه – در واریزی های ناچیز – حتی ۵ تا ۸ هزار تومانی ! – به حسابشان آمد و عملا گره ای از مشکلات آنها باز نکرد.

از طرفی فروش همین سهام عدالتی که چاره گشای مشکلات فروشندگان نبود از نظر برخی کارشناسان  یکی از عللی بود که بورس را به سقوط کشاند و یا حداقل ریزش های بورس را تشدید کرد.

تا اینجای کار فروش سهام عدالت با چنین اوصافی محدود به افرادی بوده که مدیریت مستقیم سهام خود را به عهده گرفته اند و افرادی که مدیریت سهام را غیرمستقیم در اختیار دارند هنوز وارد عرصه فروش سهامشان نشده اند اما قرار است آنها هم به زودی وارد این عرصه شوند.

سهام عدالت

غیر مستقیم ها برای فروش سهام خود یک ماه دیگر صبر کنند

بنا به اعلام واحد مرکزی خبر صدا و سیما اکبر حیدری سخنگوی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت اظهار کرده است: تا یک ماه آینده همه شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در بورس پذیرفته می‌شوند و افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند سهام خود را بفروشند.

حیدری با بیان این که مشمولان باید توسط شرکت های سرمایه گذاری همان استانی که ثبت نام کردند اقدام به فروش سهام خود کنند، گفت: در روش غیرمستقیم, صرفا سهم ها در یک سهم و توسط شرکت های سرمایه گذاری استانی عرضه می شود و افراد برای فروش باید توسط همان شرکت سرمایه گذاری در استان اقدام کنند.

وی افزود: فرایند پذیرش شرکت های سرمایه گذاری استانی، مرحله ای است تا به امروز بیش از ۲۷ شرکت مجمع افزایش سرمایه را انجام دادند و منتظر تائید نهایی هستند.