آرمان ملی: واژه انقلابی‌گری معنای مثبتی دارد و کمتر شخصی را می‌توان یافت که تفسیر منفی از این واژه ارائه دهد اما هر اقدام و تصمیمی را نمی‌توان انقلابی‌گری نامید و به تحسین آن پرداخت ،چراکه حرکت به سمت منافع و مصالح ملی و دوری کردن از تمایلات سیاسی و جناحی نخستین اصل انقلابی‌گری است که در ماه‌های اخیر مشاهده می‌شود برخی بدون توجه به این الزامات خود را انقلابی نامیده و در مسیر مخالف اهداف این واژه حرکت می‌کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از مدعیان انقلابی‌گری است که چند روز قبل در حساب توئیتری خود نوشت: «جناب روحانی اگر برای توجیه مذاکره با دشمن، علت صلح امام حسن با معاویه را خواست اکثر مردم از امام ذکر می‌کنید! امروز اکثریت قاطع ملت ایران به کمتر از عزل و مجازات شما راضی نمی‌شوند؛ با منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود» این توئیت با واکنش‌های زیادی مواجه شد و بسیاری از سیاسیون که اصولگرا هم بودند به مخالفت با دیدگاه ذوالنوری پرداختند.

واکنش متضاد مشاور قالیباف

اما برخی هم از توئیت ذوالنوری بهره‌برداری‌های دوجانبه می‌کنند، مانند سیدمحمود رضوی، مشاور فرهنگی رئیس مجلس که دیروز در توئیتی آورد: «حضرت آقا فرمودند: اعتقاد راسخ دارم که دولت‌ها باید تا روی آخر وظایف خود را انجام دهند. امروز که تندروهای اصلاحات برای فرار از پاسخگویی به مردم استعفای رئیس‌جمهور را مطرح می‌کنند، برخی استیضاح رئیس‌جمهور را مطرح و دنبال می‌کنند! برخی چرا متوجه نیستند که آب در آسیاب که می‌ریزند» در وهله نخست، مشاور قالیباف برخلاف ادعاهای رئیس مجلس مسیر خلاف ایجاد وحدت را دنبال می‌کند و گویی دو قطبی‌سازی که آفت بزرگی برای کشور است خط قرمز مشاور قالیباف نیست. همچنین رضوی باید به بررسی چرایی تاکید برخی اصلاح‌طلبان بر استعفای روحانی می‌پرداخت و می‌دانست رفتار برخی همفکران او مانعی برای تحقق برنامه‌های دولت است. بخش اول و دوم توئیت رضوی با هم همخوانی ندارد چراکه به فرموده رهبری باید اجازه داد دولت تا روز آخر به انجام مسئولیت بپردازد اما مشاور قالیباف برخلاف این موضوع حرکت می‌کند. برخی هم معتقدند توئیت رضوی به نوعی تبلیغ انتخاباتی برای قالیباف و حامیان اوست.

هدف جمع‌آوری رای است؟

محمد غرضی، عضو کابینه دولت‌های جنگ و سازندگی هم مانند رضوی به فرمایش رهبری اشاره دارد اما هدف او از طرح این موضوع با اهداف مشاور قالیباف متفاوت است. غرضی گفت: این خشونت کلامی علیه دولتی‌ها در حالی این روزها پررنگ شده است که رهبری سال پیش با صراحت گفتند، بگذارید دولت کار خودش را انجام بدهد، البته این نوع از تندروی‌ها مقدمات انتخابات 1400 است، یعنی اصولگرایان با این هدف به دولت فشار می‌آورند که بتوانند رای جمع کنند و دلیل دیگری نمی‌تواند داشته باشد. او تصریح کرد: این تحرکات رادیکال موجب هدررفت سرمایه‌های ملی می‌شود. یعنی گروه‌ها و احزاب دغدغه امتیازهای خودشان را دارند و منفعت ملی و مصلحت عمومی برای‌شان اهمیتی ندارد. در گذشته هم بارها مشاهده شده که گروه‌های مسلط موقعی که قدرت می‌گرفتند، بیشتر به فکر رانت و این حرف‌ها بودند و اینکه چه کاری به‌صلاح کشور است را دنبال نمی‌کردند.