در ادامه قصد بررسی ویژگی ها و مزایای دستگاه های سانترال ساخته شده توسط شرکت پاناسونیک را داریم

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امروز با افزایش استارت آپ ها و شرکت های اینترنتی استفاده از سانترال ها نیز بسیار افزایش یافته است. سانترال ها در مدیریت بهتر خطوط و خدمات دیگر بسیار کارآمد هستند. شرکت های مختلفی دستگاه سانترال تولید می کنند اما یکی از بزرگترین و حرفه ای ترین سازنده های دستگاه سانترال، شرکت پاناسونیک است. در ادامه قصد بررسی ویژگی ها و مزایای دستگاه های سانترال ساخته شده توسط شرکت پاناسونیک را داریم.

669

انواع دستگاه های سانترال پاناسونیک:

شرکت پاناسونیک سال های زیادی است که دستگاه سانترال تولید می کند. اولین دستگاه این شرکت، سانترالی کم ظرفیت و در بستر مخابراتی بوده است. اما با گذشت زمان دستگاه های سانترال این شرکت پیشرفت چشمگیری داشته است.

به طور کلی می توان دستگاه های سانترال پاناسونیک را به دو سری کم ظرفیت و پر ظرفیت تقسیم کرد.

دستگاه های کم ظرفیت شرکت پاناسونیک:

سانترال های این دسته همان طور که از اسم آن ها مشخص است؛ کم ظرفیت و آنالوگ هستند. این دسته از سانترال پاناسونیک بیشتر برای مصارف کسب و کارهای کوچک مناسب است.  برای راه اندازی این دسته از سانترال ها نیاز به دو زوج سیم هست. سانترال های TDA معروفترین سری کم ظرفیت پاناسونیک است.

محبوب ترین مدل های ارائه شده در این دسته شامل مدل های TEM/TES 824 و HTS32 هست که به تازگی توسط شرکت پاناسونیک معرفی شده است.

 سانترال کم ظرفیت مدل TES824 به طور پیش فرض 3 خط شهری به آن متصل می شود و می تواند 8 خط داخلی ایجاد کند و سانترال کم ظرفیت مدل TEM824 بر روی خود 6 خط شهری و 16 خط داخلی ایجاد می شود.

یکی از ویژگی های سانترال های کم ظرفیت شرکت پاناسونیک در اتصال کارت تلفن گویا است. با خرید کارت مربوطه و اتصال آن به دستگاه سانترال می توانید منشی تلفنی داشته باشید. منشی تلفنی ویژگی است که به مشتریان  این اجازه را می دهد تا با شماره گیری هر داخلی به بخش مربوطه متصل شوند.

668

دستگاه های پرظرفیت شرکت پاناسونیک:

دستگاه های سانترال این دسته قابلیت اتصال خطوط شهری زیادی را دارند و تعداد داخلی های بسیار زیادی را ایجاد می کنند. این دستگاه ها برای شرکت ها و ادارات بسیار بزرگ مناسب تر هستند. شرکت هایی که اپراتورهای زیادی دارند و تماس های مشتریان به آن ها زیاد است؛ از دستگاه سانترال پاناسونیک پرظرفیت استفاده می کنند.

به طور کلی دستگاه های سانترال پاناسونیک پرظرفیت را می توان به دو دسته ی آنالوگ و ویپ تقسیم کرد که در ادامه به بررسی ویژگی ها و مزایای هر کدام از آن ها می پردازیم:

663

سانترال پاناسونیک پرظرفیت سری آنالوگ:

دستگاه های سانترال سری TDA پاناسونیک، معروف ترین دستگاه های پرظرفیت آنالوگ هستند. مدل های این سری شامل TDA100/100D/100DBA/100DBP/200/600 هست که خدمات بسیار زیادی را به همراه دارد.

سانترال پاناسونیک پرظرفیت آنالوگ همانند سانترال پاناسونیک های کم ظرفیت قابلیت منشی تلفنی نیز دارد. سانترال مدل TDA100D به طور پیش فرض از 4 خط داخلی دیجیتال پشتیبانی می کند که با قابلیت DXDP قابل تبدیل شدن به 8 داخلی است.

سانترال پاناسونیک پرظرفیت ویپ:

ویپ قابلیت انتقال صدا و تصویر در بستر شبکه است. ویپ هزینه ی بسیار کمی دارد و کیفیت آن بسیار بالا است. جدیدترین و بهترین دستگاه های سانترال موجود در بازار از فناوری ویپ استفاده می کنند.

محبوب ترین سانترال پاناسونیک پر ظرفیت تحت شبکه سری TDE است که شامل مدل های TDE 100/200/600 و NS 500/700/1000 می باشد. این مدل ها از پروتکل سیپ پشتیبانی می کنند و می توانند داخلی های IP را روی دستگاه شما راه اندازی کنند.

سانترال NS500 بر روی خود به صورت پیش فرض 6 خط شهری آنالوگ و 16 داخلی و همچنین 2 کانال تلفن گویا را راه اندازی می کند.

دسته بندی سانترال پاناسونیک تحت شبکه:

سانترال پاناسونیک های تحت شبکه به دو دسته ی فیزیکی و نرم افزاری تقسیم می شود. سانترال های فیزیکی نیاز به مکان مشخصی برای نصب و راه اندازی دارند اما سانترال های نرم افزاری بر روی سیستم نصب می شوند.

سانترال های مجازی یا همان نرم افزاری به دو دسته ی تجاری و غیرتجاری تقسیم می شوند.

سانترال های مجازی سری تجاری، برای فعال سازی و راه اندازی نیاز به خرید لایسنس دارند و به دلیل بالا بودن هزینه ی لایسنس ها بسیاری از شرکت ها از خرید آن منصرف می شوند.

سانترال های مجازی سری غیرتجاری، امکانات و قابلیت های رایگان دارند اما امنیت این سانترال ها به عهده ی خود کاربر است که این موضوع نگرانی هایی را برای استفاده کنندگان از این سانترال ایجاد کرده است.