ما در این مطلب ترفندهای ساده ای را بیان می کنیم که هزینه سفر با هواپیما را کاهش می دهد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

هر آنچه را که از یک وسیله نقلیه انتظار دارید را هواپیما برآورده می سازد. از این رو بلیط هواپیما بهترین انتخاب برای سفر به شمار می رود. برخی از افراد تنها ایرادی که به بلیط هواپیما میگیرند، قیمت آن است..

هواپیما بهترین گزینه برای سفر در دوران کرونا

یکی از عواملی که می تواند قیمت بلیط هواپیما را کاهش دهد، رویدادهای مختلف است. ویروس کرونا یکی از عواملی است که باعث شده تا قیمت بلیط هواپیما ارزان تر از گذشته باشد. این ویروس تهیه بلیط هواپیما ارزان را برای مسافران میسر کرده است.

658

در حال حاضر کشور عزیزمان ایران با پدیده ای به نام کرونا ویروس رو به رو شده، افراد باید در انتخاب وسیله نقلیه خود وسواس به خرج دهند. انتخاب وسیله نقلیه مناسب در سفرهای ضروری می تواند ابتلا به ویروس کرونا را در افراد کاهش دهد. در بین وسایل نقلیه هواپیما بهترین گزینه است. دلیل انتخاب هواپیما، رعایت اصول بهداشتی و ضدعفونی کردن مسافران در فرودگاه ها است. هر چند در این بازه زمانی توصیه می شود، فقط به سفرهای ضروری بپردازید و از سفرهای تفریحی بپرهیزید.

وزیر میراث فرهنگی خطاب به مردم در همین راستا گفت: “نوروز ۹۹ سفر نروید. بعد از شکست کرونا شرایط سفر را فراهم می‌کنیم”

علی اصغر مونسان طی پیامی خطاب به مردم کشور گفت: “بی‌تردید مهم‌ترین انگیزه سفر و گردشگری کمک به ارتقای سلامت جسمی و روحی انسان‌هاست و در جایی که احساس خطر و ناامنی وجود دارد، خودبه‌خود موضوع سفر تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. بر همین سیاق شیوع ویروس کرونا موجب کاهش و حتی حذف سفر به‌صورت مقطعی شده تا سلامت جامعه حفظ شود.”

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: “اینجانب به ‌عنوان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن قدردانی از همراهی روز‌افزون مردم فهیم کشورمان، از عموم مردم می‌خواهم با خودداری از سفر، نوروز ۹۹ را در کنار اعضای خانواده در منزل با صحت و سلامتی سپری کنند. بی‌تردید ایران اسلامی از این بحران با سربلندی بیرون خواهد آمد و این قول را به مردم صبور کشورمان می‌دهم که پس از شکست کرونا شرایط خوبی در شأن ملت بزرگوار ایران برای موجی از سفرهای نشاط ‌انگیز فراهم خواهیم کرد”

تحقق آرزوهای کودکی

بسیاری از ما از کودکی تا به امروز علاقه شدید به پرواز و نظاره شهر و دوست های قد و نیم قد خود از اسمان را در سر می پروراندیم. با وجود هواپیما تمامی این آرزوها به حقیقت پیوسته است. اکنون برای سفرهای دور و نزدیک خود میتوانید بلیط هواپیما تهیه کرده و به سفر بپردازید.

 بسیاری از ما بخاطر قیمت بلیط هواپیما آن را برای مسافرت انتخاب نمی نماییم. در صورتی که قیمت بلیط هواپیما به نسبت امکاناتی که ارائه می دهد، بسیار مقرون به صرفه است. در این مطلب با ما همراه باشید تا بلیط هواپیما ارزان را برای سفر خود تهیه کنید. با به کارگیری تکنیک هایی که بیان خواهد شد، هزینه های سفر به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

چارتر بخرید

بلیط هواپیما به دو دسته چارتر و سیستمی تقسیم بندی می شود. قیمت بلیط هواپیما در بلیط های سیستمی همیشه ثابت بوده و توسط شرکت هواپیمایی عرضه می شود. قیمت بلیط چارتر معمولا پایین تر از حد معمول بوده و توسط شرکت های چارتر کننده عرضه می گردد. "چارتر در لغت به معنای اجاره در بست است؛ بنابراین بلیت چارتر یعنی بلیتی که اجاره شده می‌باشد. حالا در این میان کسی که بلیط را چارتر میکند، آژانس های هواپیمایی و کسی که بلیط را اجاره می‌دهد، خود خط‌های هوایی هستند که همه یا تعدادی از صندلی‌های هواپیمای خود را در برخی مسیرهای درخواستی، به آژانس های هواپیمایی اجاره می‌دهند." (منبع)

 شرکت های چارتر کننده در صورت تکمیل نبودن ظرفیت هواپیما، بلیط های خود را به صورت تخفیفی ارائه می دهند. استفاده از این تخفیفات می تواند هزینه سفر شما را کاهش دهد.

لحظه آخری بخرید

یخ فروشی را تصور کنید که یخ هایش در حال آب شدن است و جز فروختن آن کاری از دستش بر نمی آید. یخ فروش برای این که متحمل ضرر نشود یخ های خود را با قیمت پایین تری به متقاضیان عرضه می کند. در سفرهای هوایی هنگامی که ظرفیت هواپیما تکمیل نشود و زمان پرواز نزدیک باشد، شرکت های چارتر کننده و هواپیمایی برای جلوگیری از ضرر بلیط های خود را به صورت تخفیفی ارائه می دهند. به این نوع بلیط ها به اصطلاح بلیط لحظه آخری گفته می شود. استفاده از این بلیط های لحظه آخری هزینه سفر و خرید بلیط هواپیما را کاهش خواهد داد.

978

پیش فروش بخرید

بسیاری از شرکت های هواپیمایی بلیط های خود را در زمان بندی های مختلف به صورت پیش فروش ارائه می دهند. بلیط هواپیما به صورت پیش فروش هزینه کمتری را در بر خواهد داشت. با برنامه ریزی و استفاده از بلیط های پیش فروش هزینه های سفر خود را کاهش دهید.

اواسط هفته بخرید

در رزرو بلیط هواپیما در پی روزهایی از هفته باشید که افراد کمتری در آن به سفر می پردازند. روزهای وسط هفته مانند دوشنبه و سه شنبه بهترین زمان برای رزرو بلیط هواپیما است. تجربه ثابت کرده اواخر هفته به دلیل متقاضیان زیاد قیمت بلیط هواپیما بالاتر است.

کلاس های پروازی ارزان را انتخاب کنید

در بین شرکت های هواپیمایی کلاس هایی وجود دارند که امکانات محدودی را به مسافران ارائه می نمایند. این کلاس های پروازی هزینه بسیار پایین تری را برای مسافران در بر خواهد داشت. در هنگام رزرو بلیط هواپیما به نوع کلاس پروازی بسیار توجه کنید.

سفر در ایام خلوت

بازه های زمانی مختلف در سال وجود دارد که مسافران کمی در آن به سفر می پردازند. ایام تعطیلات نوروز، تعطیلات تابستانی، تاسوعا و عاشورا، ولادت و شهادت امام رضا (ع) از جمله ایامی هستند که بلیط های هواپیما در آن بالاتر ارائه می شود. روزهای خلوت سال را برای تهیه بلیط هواپیما انتخاب کنید.

اینترنتی بخرید

خریدهای حضوری و با واسطه را دور بیاندازید. در دنیای امروز که تمامی کارهای انسان ها بسته به اینترنت است، خرید اینترنتی بلیط هواپیما را انتخاب نمایید. خریدهای اینترنتی هزینه بسیار پایین تری را با خود به همراه خواهد داشت. برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما خود می توانید به سایت تیک بان مراجعه کنید. سایت تیک بان یکی از سایت های معتبر و ایمن ارائه کننده بلیط هواپیما، بلیط قطار، بلیط اتوبوس، هتل داخلی و خارجی است.

در صورت انتخاب سایت تیک بان برای تهیه بلیط هواپیما، دیگر دغدغه ای از این بابت نخواهید داشت. تیک بان با بیش از 900 ایرلاین در ایران و اقصی نقاط جهان همکاری کرده و توانایی اسکان مسافران خود در بهترین هتل های ایران و جهان را دارد. این سایت فروش بلیط پروازهای داخلی و خارجی دارای گواهینامه انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا (IATA)، گواهینامه انجمن تورگردانان ایران و نماد دو ستاره اعتماد الکترونیک می باشد.

سایت تیک بان، علی بابا، مستر بلیط و قاصدک جز معتبرترین سایت های ارائه کننده بلیط هواپیما در کشور هستند. برای خرید بلیط هواپیما از طریق این سایت می توانید کلمه تیک بان و یا عبارت https://tikban.com را جستجو نمایید.