آمریکا روز پنج‌شنبه اذعان کرد محموله‌های نفتی که اخیرا در دریا به بهانه تعلق آن به ایران، سرقت کرده بود، به قیمت ۴۰‌ میلیون دلار به فروش رسانده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فرانسه ۲۴، ایالات متحده در ماه اوت ۱.۱ میلیون بشکه از نفت خام را با این بهانه که متعلق به ایران است و به سمت ونزوئلا می رود، توقیف کرد.
حال مایکل شروین، دادستان آمریکایی در کلمبیا در تماسی تلفنی به خبرنگاران گفته است: ما تخمین زده‌ایم که بیش از ۴۰ میلیون دلار از فروش نفت خام آن چهار کشتی توسط ایالات متحده به دست خواهد آمد.
وی افزود "مقدار زیادی" از این مبلغ به بودجه آمریکا برای به گفته او ''قربانیان تروریسم'' اضافه خواهد شد.
به گزارش ایسنا، ایران همان زمان تاکید کرد که نه کشتی و نه محموله ای از نفت ایران توقیف نشده است. سفیر ایران در ونزوئلا در ماه اوت در صفحه خود در توییتر با تکذیب خبر توقیف سوخت این کشتی ها آن را جنگ روانی آمریکا توصیف کرد و ایرانی بودن نفت‌کش‌ها را رد کرده بود. او تاکید کرد: یک دروغ و جنگ روانی دیگر از دستگاه تبلیغاتی امپریالیسم آمریکا. نه کشتی ها ایرانی هستند و نه مالک یا پرچم آن‌ها ارتباطی به ایران دارد. ترامپ تروریست نمی تواند حقارت و شکست خود در برابر ملت بزرگ ایران را با تبلیغات دروغین جبران کند.
یک مقام مسئول نیز در واکنش به برخی ادعاهای رسانه‌ای مطرح شده در خصوص توقیف کشتی‌های نفتکش حامل محموله نفتی ایران از سوی آمریکا گفت: هیچ یک از کشتی‌های ایرانی یا محموله‌های متعلق به ایران توقیف نشده‌اند.
 این مقام مسئول ادعاهای مطرح شده را تلاشی برای فضاسازی غیر واقعی و قدرت سازی دروغین برای آمریکا عنوان نمود و خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که بارها اعلام کرده است به هرگونه اقدام خصمانه برای محدود سازی حقوق قانونی خود واکنش متقابل نشان خواهد داد و تاکنون به هیچ کشوری اجازه اقداماتی از این دست را نداده است.