نماینده تهران در نطق میان دستور خود با بیان اینکه دو آفت نمایندگان را تهدید می کند، گفت: شکل‌گیری ساختار قدرت در مجلس و زین کردن اسب برای انتخابات ۱۴۰۰ توسط عده‌ای از نمایندگان در دولت آینده یا شهرداری تهران آثار نامطلوبی به جای گذاشته است.

انتقاد نادران از برخی نمایندگان برای زین کردن اسب انتخابات ۱۴۰۰
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

الیاس نادران در نطق میان دستور در نشست علنی امروز- یکشنبه- بیان داشت: ما در جنگ اقتصادی هستیم. وضعیت معیشتی مردم خوب نیست و دولت در امر مسکن کوتاهی‌هایی داشته است . 

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات خاطرنشان کرد: همان‌گونه که در ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی آمده است، دشمن جنگ تمام‌عیار اقتصادی بر ما تحمیل کرده است و برای مقابله با آن ۲۴ بند ابلاغ شده که ماحصل آن یک اقتصاد درونزا و برونگرا با مؤلفه‌هایی است که تنوع‌گرایی در صادرات، دانش‌بنیان بودن، سلامت محیط کسب و کار و برداشتن موانع زائد از دست و پای تولید و استقلال بودجه از نفت بخشی از آنهاست.  

رییس جمهوری مدیریت یکپارچه اقتصادی را بر اقتصاد ملی حاکم کند

نادران افزود: از ریاست جمهوری به عنوان فرمانده این میدان می‌خواهم مدیریت یکپارچه اقتصادی را بر اقتصاد ملی حاکم کند و ظرفیت‌های تولیدی، مالی و فکری کشور در بخش خصوصی و سایر قوا بهره گیرد.

وی گفت: مجلس هر چند با تأخیر، پس از چهار ماه با بررسی راه‌های مختلف تأمین مالی طرح کوتاه‌مدت معیشت مردم از طریق کالابرگ‌های الکترونیکی را تصویب کرد. امروز برای مردمی که زیر چرخ‌دنده‌های تحریم خارجی و سوءاستفاده عده‌ای فرصت‌طلب صاحب قدرت اقتصادی گرفتار شده‌اند، حل معضلات معیشتی یک انتخاب نیست، یک ضرورت است.  

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات خاطرنشان کرد: طرح‌های دیگری در حمایت از تولید و برداشتن تحریم‌های داخلی در دست بررسی است که در بودجه ۱۴۰۰ و قبل از آن اعمال خواهد شد

وی اظهار داشت: فراموش نکنیم که امپراتور رسانه‌ای دشمن خارجی به دنبال پمپاژ ناامیدی است و مجلس قوی است که می‌تواند دولت را در خدمت به مردم فعال‌تر کند و به همین دلیل نظارت‌های قانونی اهمیت می‌یابد.  

نماینده تهران افزود: مزین شدن این مجلس به مجلس امید و انتظار و اینکه یکی از انقلابی‌ترین و قوی‌ترین مجالس پس از انقلاب است، حکایت از انتظاراتی دارد که به اعتقاد بنده هنوز به مقصد نرسیده است.

 چرا پس از گذشت بیش از پنج ماه خروجی قابل اعتنایی نداریم 

نادران گفت: امروز ساختارهای مجلس شکل گرفته است. هیأت رئیسه و نهادهای اجرایی مستقر شدند. چرا پس از گذشت بیش از پنج ماه خروجی قابل اعتنایی در حوزه اقتصادی و اجتماعی نداریم بجز طرح معیشت که در حال بررسی است.

وی با طرح این سوال که آفت عمده سرگرم شدن نماینده به حوادث زیانبار یا سهل‌انگاری در کار و یا دسته‌بندی‌های ناسالم و قومی و قبیله‌ای و منطقه‌ای است؟ گفت: دو آفت مجلس را تهدید می‌کند؛ نحوه شکل‌گیری ساختار قدرت در مجلس، چرا فراکسیون اکثریت مجلس در مسائل مهم پیش آمده منفعل بوده است؟ از سوی دیگر متأسفانه زین کردن اسب برای انتخابات ۱۴۰۰ توسط عده‌ای از نمایندگان و دست و پا کردن کسب و قدرت در دولت آینده یا شهرداری تهران آثار نامطلوبی به جای گذاشته است.