سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: در حوزه فضای مجازی، توسعه فضای مجازی، اشراف اطلاعاتی و شناخت تهدیدها اهمیتش بیشتر از حوزه جنگ سخت است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دوازدهمین جلسه شورای راهبردی فضای مجازی نیروهای مسلح که با حضور سردار شکارچی معاون فرهنگی ستاد کل، امیر محمد محمودی معاون اجرائی ارتش، اعضای شورای عالی فضای مجازی کشور و مسئولین قرارگاه های فضای مجازی نیروهای مسلح (سپاه، ارتش، بسیج، ناجا و وزارت دفاع) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سالن قصر شیرین برگزار شد.

سردار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: اهمیت فضای مجازی برکسی پوشیده نیست و مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فضای مجازی تاکیدات فراوانی دارند.

وی ادامه داد: علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت فضای مجازی و در دست گرفتن این عرصه، میدان کار در دست دشمنان انقلاب اسلامی است و در حال حاضر فضای مجازی میدان نبرد تمام عیار در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ما با دشمنان انقلاب اسلامی است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: در بحث فضای مجازی واقعیت امر چند مولفه و کلید واژه است که اگر هر کسی به این واژه ها به صورت عمیق نگاه کند و در عمل هم به آن خوب بپردازد موفقیت با اوست، از جمله بحث تهدید شناسی است.

سردار شکارچی ادامه داد: تهدیدات کشورما در عرصه فضای مجازی با سایر کشورها متفاوت است. در حوزه جنگ سخت نیز به همین شکل است، در حوزه جنگ سخت هر جا که اشراف اطلاعاتی بیشتری وجود دارد، طرح ریزی ها دقیق تر خواهد بود و عملیات بر مبنای این طرح ریزی هم با قوت بیشتری انجام می شود و نهایتاً موفقیت بیشتری به دست می‌آید.

وی ادامه داد: اگر در دوران دفاع مقدس بخواهیم مثال بزنیم اوج اشراف اطلاعاتی را در عملیات والفجر ۸ داشتیم، سهم اطلاعات در عملیات والفجر بسیار بالاست. به همین دلیل با کمترین هزینه بیشترین برگ برنده و موفقیت را در عملیات والفجر ۸ داشتیم.

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در حوزه فضای مجازی، توسعه فضای مجازی، اشراف اطلاعاتی و شناخت تهدیدها اهمیتش بیشتر از حوزه جنگ سخت است، هر چقدر شناخت بیشتر باشد می شود موفقیت بیشتری را چه در عملیات کنشی و چه در عملیات واکنشی داشت. اشراف اطلاعاتی یکی از مولفه های اساسی است که تا حدود زیادی ما هنوز در این خصوص ضعف داریم. جای موفقیت های بیشتر هست که اشراف اطلاعاتی ما بیشتر باشد.