معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، امنیت سایبری را موضوع حیاتی برای نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع(صاایران) به عنوان یکی از متغیرهای اصلی و اثرگذار ارتقای رزم همه نیروهای مسلح و بویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:


به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز پنجشنبه در بازدید از نمایشگاه «توانمندی ها و محصولات شرکت صنایع امنیت فضای تبادل اطلاعات صاایران در حوزه امنیت و سایبری» اظهار داشت: سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع به عنوان یکی از متغیرهای اصلی و اثرگذار ارتقای رزم همه نیروهای مسلح و بویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه صاایران نقش موثری در ارتقا قدرت رزم ارتش جمهوری اسلامی ایران داشته است، افزود: اگر در نیروی دریایی وارد شویم از ابتدا تا انتهای یک ناو محصولات صاایران را مشاهده می‌کنیم.

سیاری خاطرنشان کرد: در سایر نیروها از جمله نیروی زمینی، پدافند هوایی و هوایی نیز، محصولات، اقدامات و پیشرفت‌های صاایران را می‌توان مشاهده کرد که اثر مستقیم در توان رزمی ارتش جمهوری اسلامی دارد و بنابراین هر میزان که دست‌اندرکاران صنعت دفاعی مقتدر و فعال و توانمند و نوآور باشند قطعاً توان رزمی ارتش نیز متغیرخواهد بود.

سیاری مقوله امنیت سایبری را یک موضوع حیاتی برای نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: در تعاملات پیش رو باید به جایگاهی برسیم که بتوانیم در عرصه و تهدیدات آینده جوابگویی نیازمندی کل نیروهای مسلح در مقابله با هرگونه تهدید را داشته باشیم.

وی نمایشگاه تجهیزات سایبری را بسیار مطلوب ارزیابی و اظهار کرد: محصولات نمایش داده شده گرچه ازنظر جسمی خیلی کوچک ولی از نظر فکری و نرم‌افزاری خیلی عظیم هستند و نشان می‌دهد که دست‌اندرکاران شرکت صاایران تهدیدات آینده را خوب شناختند و متناسب با تهدیدات آینده با برنامه ریزی دقیق به  تجهیزات و امکانات و نرم‌افزارهایی دسترسی پیدا کردند که بتواند توان رزمی نیروهای مسلح از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران را تضمین و تأمین کند.