انتخابات آمریکا، کرونا، جنگ قره‌باغ و ... از موضوعاتی بودند که در خطبه‌های نماز جمعه برخی شهرهای کشور مطرح شدند.

نه دموکرات‌ها خیری دارند نه جمهوری‌خواهان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آیت‌ا... رسول فلاحتی در خطبه‌های نمازجمعه دیروز رشت با اشاره به برگزاری انتخابات آمریکا و اتفاقات بعد از آن، اظهار کرد: امروز شاهد وحشی‌ترین برخوردها دولت و ملت در آمریکا هستیم. وی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب انتخابات در آمریکا هیچ نقشی در رفتار ما در قبال این کشور نخواهد داشت، افزود: به اذعان همگان، دولت آمریکا دچار انحطاط سیاسی، رفتاری و اخلاقی شده و این موضوع در انتخابات اخیر بیش از هر زمان دیگر قابل مشاهده است. امام‌جمعه رشت به نقض حقوق بشر در آمریکایی که مدعی حقوق بشر در همه کشورهاست اشاره کرد و گفت: این کشور با وجود همه ادعاها کوچک‌ترین حقوق شهروندان خود را رعایت نمی‌کنند. وی با اشاره به ادعای تقلب در انتخابات آمریکا از سوی هر دو نامزد، تصریح کرد: در سال 88 شاهد بودیم عده‌ای با ادعای تقلب چه اهدافی را در جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کردند. آیت‌ا... فلاحتی در ادامه با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد شکست‌های پی‌درپی آمریکا در غرب آسیا بودیم، بیان کرد: این کشور با آن همه ادعای پیشرفت در کنترل کرونا نیز ناتوان بوده و همه این مسائل نشان‌دهنده افول و انحطاط در آمریکاست.

نباید نگاهمان به انتخابات آمریکا باشد

همچنین آیت‌ا... مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان، گفت: هر کس در انتخابات آمریکا، رئیس‌جمهور شود از جبهه دشمن و به دنبال دشمنی است و نباید نگاه‌مان به آنها باشد. رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان با اشاره به رشد چشمگیر فرزندان ایران اسلامی در ساخت موشک، پهپاد و هواپیماهای نظامی در پرتو هدایت‌های فرمانده معظم کل قوا عنوان داشت: با هدایت‌های رهبر حکیم و فرزانه انقلاب و عمل به اقتصاد مقاومتی، اشتغال، تولید داخلی و رسیدگی به جوانان امکان رشد عرصه اقتصادی نیز وجد دارد و خلأها در نتیجه کم‌کاری و کم‌توجهی است. آیت‌ا... حبیب‌ا... شعبانی، نماینده ولی‌فقیه در همدان با اشاره به رونمایی از سامانه تیربار موشکی سپاه اظهار داشت: این دستاورد بزرگ نشانه اوج اقتدار در دوران تحریم است. وی با بیان اینکه این اقتدار مرهون توجه به قدرت داخلی است، نه انتظار انتخاب خارجی بیان کرد: همکاری‌های جدید دولت و سپاه و تشکیل قرارگاه 17ربیع نیز نویدبخش کنترل قیمت‌ها و گرانی‌های غیرموجه است. نماینده ولی‌فقیه در همدان درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و اتفاقات رخ‌داده در این کشور نیز عنوان کرد:‌ امروزه در اکثر کشورها انتخابات آمریکا رصد می‌شود و دنیا نظاره‌گر انحطاط سیاسی و اخلاقی در این کشور است. وی با تاکید براینکه حرکت قهقرایی نظام حاکم در آمریکا در حال آشکار شدن است گفت: تجربه ما نشان داده است که نه دموکرات‌ها به وعده عمل می‌کنند و نه جمهوریخواه‌ها پیمان می‌شناسند؛ هر کدام که به قدرت برسند خیری به ما نمی‌رسانند.

انتقاد از آرای الکترال

حجت‌الاسلام محمدجواد باقری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بخش اسالم با اشاره به برگزاری انتخابات آمریکا و حاشیه‌های پیش‌آمده این رویداد، گفت: ماهیت واقعی لیبرال دموکراسی در انتخابات اخیر آمریکا آشکار شد. نادیده گرفتن آرای مردمی و ملاک قرار دادن آرای الکترال که می‌تواند متفاوت با آرای اکثریت مردم باشد برخلاف شعارهای پرزرق و برق لیبرال دموکراسی است. امام جمعه اسالم ادامه داد: اتهام‌زنی و اهانت‌های متعدد دو نامزد ریاست‌جمهوری در میتینگ‌ها و مناظرات انتخاباتی نشان داد که اخلاق در جوامع غربی هیچ جایگاهی ندارد. حجت‌الاسلام باقری با بیان این نکته که ادعای تقلب در انتخابات کلیدواژه آشنایی است که اکنون دامن خود آمریکا را گرفته است، گفت: کسانی که سال‌ها با توطئه تقلب در انتخابات و ایجاد آشوب، سعی در ایجاد انقلاب‌های رنگی و مخملی و کودتا در کشورهای مختلف داشتند اکنون گرفتار آن شده و آشوب و اغتشاش سراسر آمریکا را فرا گرفته است.