گفتنی است، اخباری وجود دارد مبنی بر اینکه ظریف در زمان حضور در آمریکا با جو بایدن ارتباط داشته داشته است. ظریف البته می‌گوید که این ارتباط، قانونی بوده است!

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت آقای روحانی که به تازگی به کشور ونزوئلا سفر کرده است؛ طی اظهاراتی در این کشور پیرامون موضع ایران درباره نتیجه انتخابات آمریکا و اینکه آیا بر سر کار بودن دموکرات‌ها یا جمهوری‌خواهان در کاخ سفید تفاوتی دارد، گفت: هنوز نمی‌دانیم که چه کسی پس از این انتخابت پیروز خواهد شد، اما معلوم است که تفاوتی میان این دو مورد وجود دارد، خصوصا در دوران دولت ترامپ که حتی اختلافاتی میان خود جمهوری‌خواهان نیز وجود داشت و دیپلماسی‌ای که دولت ترامپ در پیش گرفت، اگرچه دیپلماسی زیادی هم از آن ندیدیم، بر اساس تهدیدهای شخص او و وزیر امور خارجه‌اش بود. بنابراین تفاوت‌هایی وجود خواهد داشت اما چیزی که برای ما اهمیت دارد لحن و کلمات نیست بلکه عملکردهاست.

به گزارش جماران، ظریف می‌افزاید: آمریکا فعالیتی غیر قانونی علیه ایران داشته است به دلیل این که به اقتصاد و مردم ما لطمه زد و اگر می‌خواهد وضعیت تغییر کند، باید رویه‌اش را تغییر دهد.[4]

*ما قضاوت درباره این اظهارات آقای ظریف پیرامون تفاوت بایدن و ترامپ را به عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم و این سؤال را نیز از شخص وزیر محترم امور خارجه می‌پرسیم که عملکرد اوباما و ترامپ یا به عبارت بهتر، عملکرد دو حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا در قبال مردم و نظام ایران دقیقا چه تفاوتی داشته است که آقایان هم‌اکنون از تفاوت بایدن و ترامپ حرف می‌زنند؟!

و چرا این تفاوت هرگز از سوی مردم و نظام ایران احساس نشد و هیچ تحریم تأثیرگذاری در قبال آن لغو نشد؟!

بیان این نکته هم ضروریست که آقای ظریف شأن حقوقی خود در جایگاه وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران را در حد کشورهای میکروسکوپی و وابسته پایین بیاورند و مثل نخست وزیر یکی از کشورهای ضعیف اروپایی به طرزی شتابزده به پیشواز یکی از دو نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا بروند...

گفتنی است، اخباری وجود دارد مبنی بر اینکه ظریف در زمان حضور در آمریکا با جو بایدن ارتباط داشته داشته است. ظریف البته می‌گوید که این ارتباط، قانونی بوده است!