وزیر انرژی رژیم صهیونیستی معتقد است برای جلوگیری از بازگشت دولت احتمالی نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به توافق هسته‌ای ایران بدون هیچ‌گونه تغییری، باید با آنها گفت‌وگو کند.

وزیر صهیونیست برای بازگشت بایدن به برجام نسخه پیچید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«یووال استاینیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی بامداد امروز (دوشنبه) گفت تل‌آویو باید هرچه سریعتر با دولت احتمالی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت‌وگو کند تا در آینده بدون اعمال تغییر در توافق هسته‌ای ایران، به آن بازنگردد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، استاینیتز در مصاحبه با شبکه رادیویی ارتش، ضمن تکذیب این ادعا که ایران اکنون نسبت به سال‌های گذشته به ساخت بمب اتمی نزدیک‌تر شده، گفت بایدن تمایل دارد که برجام را تغییر دهد.

وی در این مصاحبه ضمن تاکید بر لزوم وارد شدن هرچه سریعتر تل‌آویو به مذاکره با تیم بایدن، اظهار داشت که هدف تل‌آویو در این گفت‌وگوها باید «برچیده شدن» یا «توقف کامل» برنامه هسته‌ای ایران باشد.

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی با بیان اشاره به افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران، تصریح کرد که تهران در حال حاضر به میزان درصد سال ۲۰۱۲-۲۰۱۳ به غنی‌سازی اورانیوم مشغول نیست.

به نوشته وبگاه تایمزاسرائیل، استاینیتز همچنین مدعی شد که پیش‌بینی می‌کند دولت بایدن در صورت شکست خوردن دیپلماسی با ایران، اقدام نظامی علیه این کشور را در نظر بگیرد. وی در این باره گفت: «بایدن پیشتر آشکارا گفته که اگر نیاز شود، از حمله به ایران امتناع نخواهد کرد».

این مقام صهیونیست با تبریک به بایدن بابت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری (که التبه رسانه‌های آمریکایی آن را اعلام کردند و «دونالد ترامپ» هم با آن مخالفت کرده) گفت ترام دوست بسیار بزرگی برای اسرائیل بود.

گفته‌های استاینیتز در حالی است که شب گذشته دو منبع صهیونیستی به خبرنگار شبکه 12 رژیم صهیونیستی خبر دادند که در حالی که تنها ۱۰ هفته تا پایان دولت ترامپ باقی مانده مقامات این دولت با هماهنگی تل‌آویو و چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس در حال پیش برد طرحی برای اعمال رشته‌ای طولانی از تحریم‌ها علیه ایران است.