ایسنا نوشت: قیمت بلیت هواپیما برای پروازهای داخلی بالاخره مشخص شد و شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند بلیت‌های خود را نهایتا تا۱۰ درصد بالاتر از نرخنامه خرداد ماه امسال بفروشند و به گفته وزیر راه و شهرسازی گرانفروشان به تعزیرات معرفی می‌شوند.

آخرین وضعیت قیمت بلیت هواپیما + هشدار وزیر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت بلیت هواپیما ۱۸ مهر ماه امسال برای پروازهای داخلی اعلام شد و بر اساس نرخنامه جدید ابلاغ شده از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی حداکثر نرخ پروازهای داخلی به دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده بود که البته قرار شد از ابتدای آبان ماه این قیمت ها اعمال شود.

انتشار این خبر نارضایتی و اعتراض‌هایی از سوی مردم در فضای مجازی را به همراه داشت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم نسبت به این اقدام انتقاداتی را مطرح کردند. در نهایت وزیر راه و شهرسازی قیمت جدید ابلاغ شده برای بلیت پروازهای داخلی را لغو کرد و مقرر شد در جلسات ایرلاین‌ها با سازمان هواپیمایی کشوری برای این موضوع تعیین تکلیف شود.

بعد از گذشت بیش از یک ماه بالاخره تکلیف قیمت بلیت هواپیما مشخص شد و شورای عالی هواپیمایی کشوری ضمن صدور مجوز افزایش افزایش ۱۰ درصدی نرخ پروازهای داخلی دامنه قیمت های نیز لغو شده و ایرلاین ها تنها مجاز به رعایت سقف نرخ های ابلاغی شدند.

محمد اسلامی –وزیر راه و شهرسازی –در این باره اظهار کرد: در جلسات شورای عالی هواپیمایی کشوری بر اساس محاسبات انجام شده، محدودیت حداقل نرخ‌ پروازهای داخلی لغو و مقرر شد شرکت‌های هواپیمایی مجاز باشند روی نرخنامه اعلام شده در خرداد ماه امسال ۱۰ درصد اضافه کنند.

وی افزود: هیچ کدام از ایرلاین‌ها حق ندارند بیشتر از ۱۰ درصد تصویب شده روی قیمت بلیت‌هایشان اعمال کنند و در صورتی که این سقف را رعایت نکنند مرتکب تخلف شده و به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این مصوبه به همه شرکت‌ها ابلاغ شده و سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی موظفند نرخنامه جدید را هر چه سریعتر و بر اساس مصوبه اخیر ابلاغ کنند.