« غازی الرواس » سفیر عمان در فرانسه گفت که ادعای قاچاق تسلیحاتی ایرانی به یمن از طریق مرزهای مشترک عمان تنها زاییده اندیشه‌های بیمار و روزنامه‌های زرد است .

واکنش سفیر عمان به ادعای قاچاق تسلیحاتی ایران به یمن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری " الخلیج اونلاین "، الرواس در گفت وگو با برنامه " ساعه خلیجیه " رادیو بین المللی مونت کارلو توضیح داد که اتهامات نسبت داده شده علیه کشورش مبنی بر گشوده شدن مرزهای این کشور به روی قاچاق تسلیحات ایران به سوی حوثی ها " نشات گرفته از اندیشه های بیمار است."

الرواس خاطرنشان کرد که عمان دروازه خود را بر روی یمنی ها گشوده است و این تنها دروازه ای است که از آن مواد غذایی و دارویی و کمک های بشردوستانه به مردم یمن ارسال می شود و یمنی ها از این راه وارد و یا خارج کشور می شوند.

وی با اشاره به اینکه  دروازه عمان " دروازه خیر است نه دروازه شر " اظهار داشت که کشورش " اسلحه نفرستاده و نمی فرستد بلکه نشانه های صلح و محبت ارسال می کند .

دیپلمات عمانی تاکید کرد که ما در سطح جامعه بین الملل و سازمان های جهانی این موضوع را تکذیب کرده ایم . "

این مقام عمانی توضیح داد که متهم شدن کشورش در این خصوص " توسط نشریات زرد صورت گرفته است."

عربستان همراه با امارات، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.

این تجاوز نظامی تاکنون جز کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون‌ها تن از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت‌ها و قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار در این کشور، نتیجه‌ای برای متجاوزین به همراه نداشته است.

عربستان در تجاوز خود علیه یمن از حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم مالی، نظامی، سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بهره‌مند بوده است.

سلطنت نشین عمان نه تنها حضور در ائتلاف سعودی - آمریکایی علیه مردم یمن را نپذیرفته و در این جنگ خانمانسور مشارکت نکرده است که  میانجی گری هایی به منظور پایان دادن به این درگیری خونین انجام داده است.