آژانس امنیت سایبری کانادا مدعی شده است که ابن کشور به دلیل فعالیت سایبری هکرهای تحت حمابت کشورهایی از جمله ایران، چین و روسیه با یک تهدید بزرگ استراتژیک از جانب این کشورها رو به رو است.

کانادا، ایران و چند کشور دیگر را به تلاش برای انجام حملات سایبری متهم کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش روزنامه نشنال پست، آژانق امنبت سایبری کانادا مدعی شد: عاملان تهدیدآمیز خارجی تلاش می کنند بر تمامی جوانب زندگی کانادایی ها اثر بگذارند و هکرهای تحت حمایت دولت از کشورهای چین، روسیه، ایران و کره شمالی بزرگ ترین تهدیدهای امنیتی علیه کانادایی ها هستند. 

در گزارش دوسالانه مرکز برقراری امنیت ارتباطات کانادا که روز چهارشنبه منتشر شد، ادعا شده است: برنامه های تحت حمایت دولت در کشورهای چین، روسیه، ایران و کره شمالی بزرگ ترین تهدید استراتژیک علیه کانادا را ایجاد می کند. فعالیت های سایبری تحت حمایت دولت ها به طور کلی پیچیده ترین تهدید علیه کانادایی ها و سازمان های کانادایی است. 

این گزارش می افزاید: هکرهای تحت حمایت دولت ها انواع خطرات را برای افراد کانادایی ایجاد می کنند از جمله در زمینه تجارت و امور دولتی که شامل حملات باج افزارهایی است که تمام سیستم های آی. تی را مختل می کنند و دزدی های هوشمند از اموال و دارایی ها و نفوذ در داده های رایانه ای برای ربودن اطلاعات شخصی را نیز شامل می شود. 

این نهاد کانادایی همچنین درباره افزایش خطر عوامل تهدیدهای سایبری که در تلاش هستند به  «زیرساخت هاب حیاتی»  در کانادا به ویژه شبکه برق حمله کنند، هشدار داد.