با نزدیک شدن انتخابات۱۴۰۰ و مطرح‌ بودن اسامی مختلف از جناح‌ها و جریانات سیاسی به عنوان نامزدهای ریاست‌جمهوری، یکی از پرسش‌های اساسی برای کسانی که می‌خواهند رای دهند این است که «به چه کسی رای بدهیم؟»

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در میانه شوهای تبلیغاتی التماس و درخواست‌های طرفداران فلان کاندیدا که برای ریاست‌جمهوری ثبت نام کنید، یا اینکه مدیریت اجرایی برای شما بهتر است یا سکانداری مجلس و یا جلب‌توجهات دافی پلنگی فلان مسئول سابق، واقعا هم سوال مهمی است که کی می‌آید یا باید به چه کسی رای داد. یکی از آسیب‌های جدی فرهنگ سیاسی ما این است که هر کسی به‌واسطه حتی یک اظهارنظر که نشان از زرنگی خاص و سیّاس بودن وی باشد، بلافاصله از سوی خیلی از مردم و حتی بعضا از سوی نخبگان سیاسی، از عنوان سیاستمدار برخوردار می‌شود. آیا فرد یا افرادی که سهم آنها در عرصه سیاسی کشور، داشتن مدیریت در یک نهاد بوده یا حضور نیم‌بندی در یک حزب داشته‌اند، شایسته پوشیدن جامه سیاستمداری از سوی گعده و گروه متبوع خود و در نتیجه رسیدن به بالاترین مقام اجرایی یک کشورند؟

در فرصت پیش رو لازم است رسانه‌ها، احزاب، نخبگان و... با خروج از رخوت کنونی و نگاه به ضرورت‌های آینده کشور، به جامعه در مورد معیارهای حداقلی یک سیاستمدار توضیح دهند و سبب فراهم‌آمدن فضایی شوند که هر کسی نتواند قد و قامت ریاست‌جمهوری بسته و خود را در راه پاستور تجسم کند.