اظهارات وزیر صمت درباره حذف ارز 4200 تومانی، اذعان دولت به حیف و میل بیت‌المال در ماجرای واگذاری 18 میلیارد دلار ارز است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش رجانیوز، فروردین 97 بود که اسحاق جهانگیری در بین خبرنگاران حاضر شده و با افتخار اعلام کرد: «تصمیم گرفتیم که نرخ دلار از فردا برای تمام فعالان اقتصادی و برای رفع همه نیازهای قانونی و اداری آنان، نیازهای خدماتی مسافران، دانشجویان، محققین و دانشمندانی که برای کارهای تحقیقاتی خودشان به ارز نیاز دارند، ۴ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود.»

ارز دولتی با قیمت ثابت 4200تومانی به نام ارز جهانگیری معروف شد و درحالی که قرار بود به تثبیت بازار ارز و همچنین به نفع مردم منجر شود، به بستری برای دلال‌های بازار ارز و سودجویانی بدل شد که همواره مترصد فرصتی هستند تا جیب خود را از بیت‌المال پر کنند.

افراد و شرکت های مختلف دست به واردات فراوان با دلار دولتی زدند و کالاهای وارداتی خود را با قیمت دلار آزاد به بازار روانه کردند و مردم هیچ نشانه‌ای از وعده‌های داده شده ناشی از ارز دولتی ندیدند. به عبارتی بهتر، طعم دلار جهانگیری را فقط و فقط رانت‌خواران چشیدند. طبق آمار منتشره در همان سال، قریب به 18 میلیارد دلار از ذخایر ارزی کشور با دلار 4200 تومانی حیف و میل شد. البته این عدد تنها مربوط به سال 97 است و خسارتی که دلار جهانگیری در دو سال گذشته برای کشور به بار آورد، فراتر از عدد مذکور است.

حالا پس از همه آن خسارتی که دلار 4200 تومانی به کشور تحمیل کرد، رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که دولت به‌دنبال حذف دلار 4200 تومانی است. او می‌گوید: تفاوت ارز دولتی و آزاد فسادزاست و دولت نیز در شرایط کنونی آماده حذف ارز ۴۲۰۰ می‌باشد.

خسارت‌بار خواندن ارز موسوم به جهانگیری در حالی است که روزنامه اصلاح‌طلب پس از اعلام تصمیم مذاکره در سال 97، تصاویر جهانگیری را در هیبت سوپرمن در صفحه اول خود منتشر کرده بودند!