مشاور سیاست خارجی سناتور دموکرات آمریکایی در پیامی توییتری تمایل دولت جو بایدن برای بازگشت به برجام را مورد توجه قرار داد.

توئیت مشاور سندرز درباره تمایل دولت بایدن برای بازگشت به برجام
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مت داس، مشاور سیاست خارجی برنی سندرز، سناتور دموکرات آمریکایی درباره اظهارات اخیر جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در تیم گذار جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا مبنی بر تمایل دولت بایدن برای بازگشت به توافق هسته ای در پیامی توییتری نوشت:  یک نشانه بسیار عالی دیگر از تیم بایدن که نشان می دهد آن ها تمام سر و صداهای ایدئولوگ‌های ضد ایرانی را نادیده رفته و به دنبال دیپلماسی واقعی خواهند بود. 

اظهارات مشاور سندرز در پی این مطرح می شود که جیک سالیوان نامزد معرفی شده از سوی جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا برای سمت مشاور امنیت ملی روز دوشنبه در سخنرانی خود در اجلاس شورای مدیریت وال استریت ژورنال ابراز خوش بینی کرد که فرصت بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در دولت آینده آمریکا وجود دارد.

در حالی‌که ایران پس از خروج آمریکا از برجام و همچنین عمل نکردن اروپا به تعهدات برجامی‌اش اقدام به کاهش تعهدات برجامی به صورت گام به گام نمود، این مقام آمریکایی اظهار داشت: قصد دولت بایدن این است که ایران را به پایبندی کامل (برجام) بازگرداند، کاری که برنامه هسته‌ای ایران را بار دیگر تحت کنترل قرار می دهد. هر زمان که به این هدف دست پیدا کنیم زمینه برای مذاکرات جدید بر سر دیگر مسائل (درباره ایران) فراهم خواهد شد.