امروز به سراغ با سابقه ترین موسسه سرمایه گذاری و آموزشی کشور در حوزه بورس و بازارهای مالی رفتیم!

تنش این روزهای بازار بورس و ملاقات با مدیران ارشد موسسه سرمایه گذاری سهامیر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

این روزها آنچنان حال و هوای بازار بورس کشور داغ و پر از حاشیه های سیاسی و اقتصادی شده  که ما را مجبور کرد امروز به سراغ مرکز سهامیر یکی از مطرح ترین موسسات با سابقه کشور در حوزه آموزش ، مالی و سرمایه گذاری بریم و نظرشان را در این خصوص جویا شویم . وارد موسسه شدیم و با جناب آقای دکتر رامان یکی از مدیران ارشد مرکز گپ و گفتی داشتیم :

 

آیا بازار بورس همچنان برای سرمایه گذاری مناسب است؟

جواب: با بررسی روند بازار بورس کشور طی چند سال گذشته تا کنون میتوان فهمید که رشد بازار بورس کشور همواره صعودی بوده بطوریکه در سال 1399 با حمایت های دولت این بازار وارد دوره جدیدی از رونق شده است ، اما با ایجاد تنش هایی در چند ماهه اواسط سال 1399 عده ای از مردم که بدون آگاهی به بازار ورود کرده بودند نتوانستند شرایط سرمایه خود را کنترل کنندو بسیار متضرر شدند ، باید توجه داشت که بازارهای مالی  همچون بورس همیشه برای افراد با تجربه و متخصص سودده و پربازده خواهد بود. بطور کلی بازار بورس ایران هنوز به شکوفایی اصلی خود نرسیده است و بنظر بنده در آینده شاهد توسعه و رشد بسیار بالایی در این بازار خواهیم بود .

 

لطفا در مورد موسسه سرمایه گذاری سهامیر توضیحاتی را بفرمایید:

جواب: سهامیر از سال 1371 در حوزه سرمایه گذاری و آموزش حضور داشته و بعنوان یکی از اولین موسسات سرمایه گذاری و آموزشی کشور محسوب میشود بطوریکه امروز بالغ بر 17 شعبه در کشورهای ایران، امارات، ترکیه، روسیه، عمان، آلمان، آمریکا و ...را تحت مدیریت خود دارد و از طرفی توانسته با سازمان های بین المللی همچون انجمن یونیننس در حوزه های سرمایه گذاری و آموزش در مارکت های جهانی همکاری داشته باشد.

 

بخش آموزش این مرکز شامل چه رشته هایی میشود؟

جواب: امروزه بیش از 70 رشته تخصصی در حوزه های مالی و سرمایه گذاری در این مرکز برگزار میشود از قبیل دوره های آموزشی در خصوص بازار بورس ایران ، بازار فارکس ، بازارهای اختصاصی بورس سایر کشورها همچون بورس نیویورک و شانگهای ، اکسپرت نویسی ، روش های تحلیلگری و معامله گری همچون تحلیل تکنیکال ، تحلیل فاندمنتال ، تحلیل احساسی و روانی بازار ، انواع سبک های معاملاتی همچون پرایس اکشن ، برگزاری دوره های ویژه در زمینه سرمایه گذاری بر روی منابع رمز ارز ، دوره های ویژه سی اف ای ، معامله گری در بازار های ارز، طلا، خودرو ، دوره های اختصاصی آموزش دلالی و واسطه گری و ...

 

33

علت متضرر شدن افراد را چه میدانید؟

جواب: متاسفانه برخی از دوستان بدون داشتن هیچگونه تجربه و علم از ماهیت این بازار به آن وارد میشوند و در نهایت با از دست دادن سرمایه خود برای همیشه از بازار خداحافظی میکنند . همچنین دوستانی هم هستند با اینکه قبل از ورود به بازار آموزش می بینند اما باز هم متضرر میشوند و علت آن این است که آموزش هایی که در سطح کشور برگزار میشود مبتنی بر تحلیل بازار بصورت تئوریک است در صورتیکه برای کسب سود از بازارهایی همچون بورس باید اساس و پایه تمامی آموزش ها معامله گری در بازار باشد ، بنابراین دور از انتظار نیست که دوستان تحلیلگر بورس در این بازار متضرر شوند!

 

علت تاکید شما بر روی ویژگی معامله گر بودن افراد در بازار بورس چیست؟

جواب: علت موفقیت بیش از 90% از افراد در بازارهای مبتنی بر بورس داشتن سواد معامله گری است ، معامله گری یک علم است که در کشور کمتر به آن توجه میشود و از طرفی هم تعداد افراد معامله گر در بازار بورس نسبت به عموم انگشت شمار هستند.

 

اکثر دانشپذیران این مرکز قشر جوانان هستند، به نظر شما علت آن چیست؟

جواب: در دورانی هستیم که ارتباطات و تکنولوژی حرف میزند ، دوران کارهای سخت گذشته و جوانان علاقه ای به چنین کارهایی ندارند و دوست دارند خیلی ساده و با فکرشان درامد کسب کنند که این موجب پیدایش شغل هایی همچون معامله گری و سرمایه گذاری در بازارهای مالی مشابه بورس و فارکس شده است.

 

تنش های فعلی و شرایط حاکم بر بازار بورس را چگونه ارزیابی میکنید؟

جواب: قطعا بازارهای مالی ایران در تمامی ابعاد اعم از بازار بورس، مسکن و خودرو بعنوان یکی از پر تنش ترین بازارهای مالی دنیا بشمار اورد، عوامل متعددی بر شکل گیری چنین بازاری موثر است یکی از این عوامل را میتوان تاثیر  انتظارات مردم از از آینده آن بازار دانست...

 

چشم انداز آینده موسسه سهامیر را چطور میبینید؟

جواب: قطعا یکی اهداف مرکز اموزش عالی سهامیر و سایر زیر مجموعه های آن تبدیل شدن به یک مرجع اساسی در حوزه های سرمایه گذاری و آموزش آکادمیک در شاخه های نوین بازارهای مالی و سرمایه ای در سطح بین الملل است .