یک فعال سیاسی گفت: اگر احزاب برنامه دار باشند مردم هم از خمودگی خارج می شوند؛ بی برنامه بودن احزاب با انگیزه نداشتن مردم برای مشارکت در انتخابات رابطه مستقیمی دارد.

کنایه‌های انتخاباتیِ یک فعال سیاسی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ابراهیم نکو اظهار کرد:حقیقتا هنوز بعد از گذشت چهل سال احزاب سیاسی شناخته شده ما به درستی به وظایف و تکالیف خود آشنا نشده  اند. ما در قواعد انتخاباتی و بازی های سیاسیمان خلاء بزرگی داریم؛امروز تمامی جناح های سیاسی کشور فاقد برنامه و توانایی برنامه ریزی هستند.

وی ادامه داد: فاقد برنامه بودن و ورود به انتخابات این جناح های شناخته شده همانند حضور یک گروه بی پشتوانه‌ در عرصه‌های سیاسی است. آیا احزاب سیاسی که مدعی مدیریت کشور هستند نباید با اصناف مختلف بازار فرقی داشته باشند؟  

این فعال سیاسی تصریح کرد: مردم وقتی با دعوت جناح و حزبی در انتخابات شرکت می کنند، می خواهند آینده خود را تغییر دهند. آیا نباید این تغییر را پیش از انتخابات در برنامه های احزاب ببینند؟ مردم باید بر اساس تعاریف اقتصادی و سیاسی به حزب و جریانی رای دهند اما در دهه های گذشته کمتر حزب وجریانی با برنامه سیاسی اقتصادی و فرهنگی وارد عرصه انتخاباتی شده است. 

نکو گفت: انگار مسابقه ای برگزار می شود تا هرکدام احزاب فقط با شعارهای پوچ و توخالی وارد عرصه انتخابات شوند. احزاب باید بتواند شعارهایشان را در راستای برنامه هایشان منطبق و در ادامه محقق کنند. مردم دیگر رقبتی برای شنیدن شعارهای جریان های سیاسی ندارند. نمونه اش مشارکتشان در آخرین انتخاباتی است که در کشور برگذار شد.

وی خاطر نشان کرد: انتخابات ریاست جمهوری آتی چالش هایی به همراه خواهد داشت. مهم ترینش این است که کدام جریان با چه شعارهایی می تواند مردم را به صحنه بیاورد. مردم به عملکرد گذشته جریان ها و همچنین به برنامه هایشان نگاه می کنند. اگر احزاب برنامه دار باشند مردم هم از خمودگی خارج می شوند؛ بی برنامه بودن احزاب با انگیزه نداشتن مردم برای مشارکت در انتخابات رابطه مستقیمی دارد.کاش یک بار هم که شده جناح ها با برنامه در انتخابات حضور پیدا کنند.