عضو هیات رئیسه مجلس گفت: 93 لایحه از طرف دولت به مجلس ارسال شده و 70 لایحه را در یک روز اعلام وصول کردیم، این درحالی است که اولویت بیشتری به لوایح دادیم ولی 54 طرح فوریت‌دار هم در مجلس داریم.

آخرین خبرها از وضعیت بودجه 1400 به روایت عضو هیئت رئیسه مجلس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

احمد امیرآبادی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 25 آذر ماه 99) در جلسه علنی و پیش از ورود به رسیدگی به دستورکار صحن علنی با اشاره به اظهارنظر رئیس جمهور مبنی بر این که مجلس به لوایح دولت توجهی نکرده و به سونامی طرح‌ها می‌پردازد، اظهار داشت: 93 لایحه از سوی دولت به مجلس داده شده و 70 لایحه را در یک روز و با یک نامه اعلام وصول کردیم.

وی در توضیح بیشتر افزود: هم اکنون 31 لایحه فقط در کمیسیون حقوقی قضایی در حال بررسی است و چند لایحه با فوریت به مجلس ارسال شده و بقیه آنها به صورت عادی ارسال شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: 54 طرح فوریت‌دار در نوبت رسیدگی است، اما لوایح فوریت‌دار دولت را در دستور قرار دادیم و به آن توجه بیشتری کردیم.

امیر آبادی فراهانی گفت: 7 لایحه دولت به قانون تبدیل شده و به رئیس جمهور اعلام می‌کنم که بهتر است نسبت به مجلس کم لطفی نکند و لوایح غیرمعیشتی و اقتصادی به مجلس ندهد. ضمن این که بهتر است آقای روحانی به دنبال اختلاف افکنی بین قوا نباشد.

وی در پایان گفت: از رئیس جمهور تعجب می‌کنم که در حالی که خود او سابقه نمایندگی مجلس را دارد این اظهارات را علیه مجلس بیان می‌کند.