اگر می‌خواهید با قیمت لوله مانیسمان و انواع آن آشنا شوید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید و خواندن هیچ یک از قسمت‌های آن و نکات بیان شده در آن را از دست ندهید.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت لوله مانیسمان امری است که بسیاری از افرادی که در حوزه عمرانی و خاصه بخش نفت و گاز و پتروشیمی مشارکت دارند، علاقه‌مند به دانستن آن هستند. لوله و اتصالات آن تنوع فراوانی پیدا کرده و امروز برای هر کاربرد، به خصوص گزینه‌های فراوانی از لوله و اتصالات پیش روی کاربران قرار می‌گیرد. از لوله پلی اتیلن گرفته تا لوله‌های فلزی از جنس استیل، آلومینیوم و مس از جمله لوله‌هایی هستند که در حال تولید انبوه‌اند. البته تنوع انواع لوله فقط به همین موارد خلاصه نمی‌شود و می‌توان در بحث معرفی انواع لوله به لوله‌های گالوانیزه و لوله‌های درزدار هم اشاره کرد.

لوله مانیسمان

اما به راستی تاثیر لوله و اتصالات مربوط به آن، در زندگی ما کجاست؟ این ابزار و کالای کاربردی در زندگی امروزه مردم دنیا چه تنوعاتی دارد؟ از این تنوع لوله در کجا استفاده می‌شود؟ قیمت انواع لوله چگونه است؟ یا سوال تخصصی‌تر اینکه قیمت لوله مانیسمان چقدر است؟ و مثلا در بازار فعلی قیمت لوله آتشخوار و قیمت لوله گوشتدار چقدر است؟

اگر می‌خواهید درباره پاسخ سوالات بالا اطلاعات بیشتری داشته باشید و در نهایت با قیمت لوله مانیسمان و انواع آن آشنا شوید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید و خواندن هیچ یک از قسمت‌های آن و نکات بیان شده در آن را از دست ندهید.

توضیحی درباره لوله بدون درز و کاربرد آن

پیش از آنکه بخواهیم درباره قیمت لوله مانیسمان صحبت کنیم لازم است اطلاعات بیشتری درباره لوله‌های بدون درز بیان شود تا این قیمت‌گذاری و نهایتا خرید شما آگاهانه و هوشمندانه باشد.

در بین لوله‌هایی که در بازار موجود هستند، نوعی از لوله‌ها یعنی لوله بدون درز دارای اهمیت و البته کاربرد بالایی است. این نوع از لوله‌ها روش تولید و ساخت ویژه‌ای داشته و به علت نبودن درز در آن‌ها، از این لوله‌ها در صنایعی که حساس هستند استفاده می‌شود.

لوله مانیسمان چیست؟

لوله مانیسمان همان لوله بدون درز است و در واقع اصطلاح بازاری لوله بدون درز همین کلمه مانیسمان است و طبیعتا اگر به دنبال قیمت لوله‌های بدون درز هستید باید با کلید واژه قیمت لوله مانیسمان آن را در بازار و جاهای مختلف دیگر جستجو کنید. لوله مانیسمان لوله‌ای است که روش تهیه و تولید آن به صورتی است که بدنه آن کاملا یک دست و بدون وجود هر گونه درزی است. به همین دلیل هم این لوله نسبت به سایر لوله‌ها محکم‌تر و قوی‌تر است و طبیعتا همین استحکام بالا و فرآیند تولید خاص باعث شده تا قیمت لوله مانیسمان نسبت به سایر لوله‌ها بیشتر باشد.

روش تولید لوله مانیسمان چگونه تولید می‌شود؟

لوله مانیسمان طی فرآیند پیچیده‌ای تولید می‌شود و طی مکانیسم مربوط به آن در داخل یک شمش فولادی یک حفره ایجاد می‌شود. امروزه انجام فعالیت‌هایی نظیر نورد کردن و البته چرخش پر سر و صدا به عنوان رایج‌ترین شیوه برای تولید لوله‌هایی بدون درز از جنس فولادی است. چنین فرآیندی بوسیله یک میلگرد از جنس فولاد آغاز می‌شود که گرم شده، بعد از آن هم سوراخ شده و کار می‌کند.

این میله تولید شده به دور یک مته چرخیده و در نتیجه یک ورق تو خالی ایجاد شود. در حالی که طول ورق فولادی به طور مداوم در حال افزایش یافتن است، قسمت داخلی لوله بوسیله یک سنبه و البته با در پوش ثابت و اصطلاحا فیکس نگه داشته می‌شود. در این مرحله هم سایز و اندازه لوله‌های فولادین با اندازه‌گیری قطر بیرونی آن بدست می‌آید.

کاربرد لوله‌های مانیسمان در کجاست؟

برای بیان کاربرد لوله‌های مانیسمان ابتدا باید بدانید که این نوع از لوله به دو دسته لوله بدون درز به نام DNI1629 که از جنس فولاد ساخته شده و همین طور لوله بدون درز گالوانیزه دسته بندی می‌شود و هر کدام از این موارد قید شده در امر به خصوصی کاربرد دارد.

لوله های مانیسمان که همان لوله‌های فولادی بدون درز با عنوان DNI1629 هستند، می‌توانند در امر ساخت کارخانه‌های شیمیایی، همین طور امور مربوط به عروق و لوله و البته برای اهداف موجود در بحث مهندسی مکانیک مورد استفاده واقع شوند. طراحی این لوله‌ها به نحوی است که به نیازهایی با عملکرد بالا پاسخ بدهند و نکته مهم دیگر اینکه دمای کار نبایستی بیشتر از ۳۰۰ درجه سانتی گراد باشد.

اما همان‌طور که بالاتر بیان شد کاربردهای لوله‌های بدون درز گالوانیزه با لوله‌های بدون درز و یا همان مانیسمان فولادی متفاوت است. لوله گالوانیزه بدون درز صرف نظر از اینکه قیمت لوله مانیسمان از این جنس چقدر است، از انواع لوله‌هایی به شمار می‌رود که در صنایع و امورات حساس و همچنین محیط‌های ضد انفجار و امنیتی کاربرد دارد. البته این جنس از لوله بدون درز به دلیل قیمت بالا و وزن سنگینی که نسبت به لوله درز دار دارد با محدودیت و البته ضخامت مدنظر قابل تولید است.

در باب شیوه تولید کردن لوله گالوانیزه بدون درز هم باید این نکته‌ را در نظر داشت؛ لوله گالوانیزه مانیسمان از طریق تولید از لوله سیاه بدون درز بوده که بعد از اسید شویی و مرحله لکه بری برای گالوانیزه شدن به وان و استخر مذابی که از روی است، منتقل شده و بعد از ماندگاری در مدت زمانی معین به شکل لوله گالوانیزه و البته با مقدار پوشش دست کم ۷۰ میکرون، آماده برای ارسال به واحد برش و سپس دنده کاری و بسته بندی و نهایتا فروش و تعیین قیمت لوله مانیسمان از نوع گالوانیزه می‌شود.

لوله گوشتدار چیست؟ قیمت لوله گوشتدار چقدر است؟

لوله گوشتدار

 

نوعی از لوله مانیسمان، به عنوان لوله گوشتدار شناخته می‌شود. لوله‌های گوشتدار محصولاتی از جنس فولادی هستند که به علت ضخامت داشتن دیواره به آن‌ها لوله گوشتی و یا لوله فولادی ضخیم نیز می‌گویند. برای ساخت این نوع لوله نمی‌توان از شمش و نورد و کشش بر روی آن‌ها اقدام کرد و با سوراخ کاری این نوع لوله‌ها را ایجاد نمود. به همین دلیل است که این دسته از لوله‌ها هم جزء لوله‌های مانیسمان به شمار می‌روند. از این لوله‌ها در ساخت ماشین آلات با فشار مایعات بسیار بالا مانند جک های هیدرولیک استفاده می‌شود. پیش از پرداختن به قیمت لوله گوشتدار بهتر است با لوله مانیسمان آتشخوار هم آشنا شوید تا نکات مربوط به قیمت یکباره بیان شود.

لوله آتشخوار چیست؟ قیمت لوله آتشخوار چقدر است؟

نوعی از لوله مانیسمان به لوله آتشخوار معروف است که به خاطر آلیاژ به کار رفته در بدنه آن این عنوان را گرفته است. این لوله‌ها تحمل حرارت و فشار بالای مایعات و گازهای عبوری را دارا هستند و به همین دلیل در دیگ‌های بخار و همچنین سیستم‌های مبدل حرارتی که دما و فشار بالایی دارند مورد استفاده واقع می‌شوند. اکنون که با لوله‌های مانیسمان و فرآیند تولید آن و همین‌طور کاربردهای آن آشنا شدید، در سطور پایانی مطلب می‌خواهیم درباره قیمت لوله مانیسمان با شما صحبت کنیم. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت ahan1.com از قیمت لوله آتشخوار و همین طور قیمت لوله گوشتدار آگاه شده و البته سایر موارد مشابه را هم مشاهده کنید.

لوله آتشخوار

سایت ahan1.com علاوه بر قیمت لوله مانیسمان در زمینه سایر تولیدات آهنی و فلزی نظیر تیرآهن، ورق، میلگرد و همین‌طور مواردی اعم از اتصالات و شیرآلات و فلنج و رینگ هم مطالب مفیدی دارد. شما میتوانید با تماس با شماره 02149016 نیز تمامی سوالات خود در زمینه قیمت لوله مانیسمان و سایر موارد مشابه را پرسیده و به پاسخ‌هایی روشن برسید.