خبرنگار یک شبکه آمریکایی مدعی است که مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده در مصاحبه با این شبکه، دخالت کشورهای خارجی مانند روسیه و چین در انتخابات این کشور را تایید کرده است.

سی‌بی‌اِس: مدیر اطلاعات ملی آمریکا دخالت خارجی در انتخابات را تایید کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شبکه آمریکایی «سی‌بی‌اِس» شامگاه چهارشنبه ادعا کرد که «جان راتکلیف» مدیر اطلاعات ملی آمریکا، دخالت کشورهای خارجی در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر در ایالات متحده را تایید کرده است.

به نوشته وبگاه «گِیت‌وِی پانچ»، «کاترین هریج» خبرنگار شبکه سی‌بی‌اس در گزارشی گفت: «راتکلیف که سرپرست ۱۷ سازمان اطلاعاتی [آمریکا] است، به محرمانه‌ترین اطلاعات تحت اختیار دولت ایالات متحده دسترسی دارد. او به سی‌بی‌اس نیوز گفت که دخالت‌های خارجی توسط چین، ایران و روسیه در [انتخابات] نوامبر امسال وجود داشته و منتظر گزارش علنی یافته‌ها در این باره در ماه ژانویه است».

جزئیات بیشتری از این خبر هنوز منتشر نشده است.

با این حال چند روز پیش، «سیدنی پاول» وکیل پیشین رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود در صورت تایید شدن دخالت خارجی در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، ترامپ می‌تواند به قانون اجرایی سال ۲۰۱۸ متوسل شود. 

ترامپ در سپتامبر ۲۰۱۸، یک دستور اجرایی را به قانون تبدیل کرد که می‌گوید «به فاصله ۴۵ روز از پایان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، مدیر اطلاعات ملی این کشور در مشورت با سران دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط، باید هر نوع اطلاعاتی مبتی بر دخالت یک دولت یا شخص خارجی که با هدف دخالت در انتخابات اقدام کرده باشند را ارزیابی کنند».