هنگام رزرو پرواز به قسمت قوانین استرداد بلیط مراجعه کرده و کامل مطالعه کنید، معمولا اکثریت آژانس هایی که امکان خرید آنلاین در سایت خود دارند این قسمت را برای آگاهی بیشتر شما عزیزان دربخش قوانین استرداد درج میکنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قوانین خرید بلیط هواپیما

هنگام خرید بلیط هواپیما به نوع بلیط ( پرواز سیستمی، پرواز چارتری ) دقت کنید.

چرا؟

باتوجه به اینکه قوانین کنسلی و استرداد وجه برای هر بلیط شرایط متفاوتی دارد یکی از مهمترین نکات هنگام خرید انلاین بلیط هواپیما دقت کامل در هنگام خرید به نوع بلیط است.

نکته دیگر برای اینکه به این قبیل مشکلات جهت کنسل کردن برخورد نکنیم این است که هنگام رزرو پرواز به قسمت قوانین استرداد بلیط مراجعه کرده و کامل مطالعه کنید، معمولا اکثریت آژانس هایی که امکان خرید آنلاین در سایت خود دارند این قسمت را برای آگاهی بیشتر شما عزیزان دربخش قوانین استرداد درج میکنند.

 " مانند تصویر زیر از سایت خرید آنلاین آژانس آنیل پرواز "

قوانین کنسلی بلیط هواپیما

بلیط هواپیما چارتری:

خیلی از آژانس های هواپیمایی ازجمله آنیل پرواز در مواقعی اقدام به خرید تمام یا بخشی از صندلی های یک هواپیما میکنند و به اصطلاح برای مدت معلومی اقدام به پیش خرید میکنند، همین امر موجب میشود قیمت بلیط هواپیما را خود آژانس هواپیمایی چارتر کننده تعیین کند. فروش بلیط چارتری معمولا در مسیرهای پرتردد انجام میشود.

چرا بلیط هواپیما چارتری مدام تغییرقیمت دارد؟ چرا درخیلی مواقع ارزانتر از بلیط هواپیمای سیستمی است؟

نکته قابل توجه اینکه تغییر قیمت بلیط بسته به میزان تقاضا برای سفر و درنتیجه خرید بلیط هواپیما دارد، که معمولا درایام پیک سفر مانند تعطیلات نوروز قیمت بلیط بالا میرود و گرانتر به فروش میرسد و نکته عکس آن هم در مواقعی است که سفر روند نزولی دارد و تقاضا برای خرید بلیط هواپیما کم میشود که طبعا این امر موجب کاهش قیمت بلیت هواپیما میشود که در اصطلاح عامیانه بلیط ارزانتر میشود.

از معایب بلیط چارتری این است که در بعضی مواقع ( تاکید میکنیم در بعضی مواقع ) امکان کنسل کردن بلیط هواپیما وجود ندارد و استرداد وجه صورت نمیپذیرد.

 

 

بلیط آفری ( بلیط لحظه آخری هواپیما ):

معمولا واژه آفری یا لحظه آخری گاهی جهت تبلیغات برای فروش بلیط ارزان استفاده میشود.

در واقع زمانی که بلیط هواپیما فروشی ندارد و تقاضا برای سفر کاهش میابد همین امر قیمت بلیط را تحت تاثیر قرار میدهد و آژانس تصمیم به کاهش قیمت پرواز مورد نظر میگیرد و تبلیغات بلیط لحظه آخری ( آفری ) انجام میگیرد.

مواقع دیگر که بلیط هواپیما ارزان به فروش میرسد و آژانس تصمیم به کاهش قیمت بلیط میگیرد و از واژه لحظه آخری بهره میبرد زمانی است که به زمان پرواز نزدیک شده و بلیط هواپیما به فروش نرسیده است که تحت عنوان بلیط لحظه آخری به فروش میرسد.

 

کنسل کردن بلیط در پروازهای لحظه آخری:

بلیط آفری و لحظه آخری راهم در بعضی مواقع میتوان کنسل کرد ولی معمولا در شرایطی این امر امکانپذیر است که جریمه کنسل کردن بلیط قابل توجه باشد.