پزشک کنگره امریکا اعلام کرد، اعضای کنگره می‌توانند در نخستین اقدام توزیع دوزهای واکسن کرونا ویروس، این واکسن را دریافت کنند.

علت اصلی کم بودن واکسن کرونا چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

برایان موناهان، پزشک کنگره در نامه‌ای به اعضا و کارمندان کنگره نوشت، از جانب شورای امنیت ملی کاخ سفید مطلع شده که دوز مشخصی از واکسن کرونا برای کنگره تامین می‌شود تا اعضای کنگره بتوانند در میان نخستین گروه از دریافت‌کنندگان باشند.

وی ادامه داد، علت اصلی تعداد کم دوز واکسن کرونا نشان دهنده توزیع آن در سراسر کشور است.

سناتور میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا و نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان در بیانیه‌ای‌هایی جداگانه گفتند که ظرف چند روز این واکسن را دریافت می‌کنند.

موناهان همچنین در ادامه نامه خود آورده است: توصیه من به شما کاملا صریح است. هیچ دلیلی ندارد که شما تزریق این واکسن را به تعویق بیندازید. سود آن به مراتب بیش از هر خطر کوچک است.

وی ادامه داد، زمانیکه اعضای کنگره واکیسنه شوند، خواهند دید که دریافت واکسن کرونا چقدر ضرورت داشته و سپس دیگر اعضا هم واکیسنه خواهند شد تا زمانیکه این روند، تکمیل شود.

در ابتدای امر، ۲.۹ میلیون دوز از واکسن از سوی کمپانی‌های داروسازی فایزر و بیونتک آلمان روز یکشنبه به بیمارستان‌ها در سراسر امریکا منتقل شده است.